La ponència sobre la reforma de l'Estatut serà l'11 de desembre, després de set anys d'ajornament
La proposta es votarà el dia 13 d'aquest mes en la comissió constitucional del Congrés.
Les 11:00 hores del dia 11 de desembre. És la data redona on el Congrés ha ubicat finalment l'inici d'un dels debats més esperats pels grups polítics de la Comunitat Valenciana: el de la reforma de l'Estatut d'Autonomia. Ansiat per la seua transcendència i, alhora, per la quantitat de vegades que s'ha ajornat en els últims set anys.
El pròxim dia 11 una delegació valenciana amb 15 diputats i diputades de tots els grups polítics amb representació a les Corts defensarà a Madrid la reforma de la norma bàsica que regula l'autonomia valenciana. La ponència es durà a terme en la comissió consitucional del Congrés i la votaran el dia 13.
La modificació està pendent des que les Corts aprovaren el 2011 afegir una clàusula perquè la inversió estatal a la Comunitat Valenciana fora equivalent al pes de la població.
L'objectiu de la comissió valenciana és que la modificació s'eleve al ple del Congrés el 20 de desembre, passe al Senat i quede aprovada de manera definitiva abans dissoldre's les Corts a les acaballes de març per la proximitat de les eleccions autonòmiqus del 2019.
Més llegit
-
Vent fort de mestral a la meitat nord i cels coberts de transició cap a un cap de setmana primaveral
-
La germandat de la Santa Cena guanya el concurs de dossers d’Alzira
-
Detinguda per empadronar il·legalment a Torrent, Albal i la Pobla de Vallbona ciutadans estrangers a canvi de mil euros
-
Els usuaris assenyalen dificultats en l'ús de l'app de Sanitat
-
Un estudi detecta que els aromes cítrics regulen l'estat d'ànim i reduïxen els indicadors d'estrés i tensió
-
Trump amenaça amb “tornar a l’edat de pedra” l’Iran i assegura que la guerra acabarà d'ací a tres setmanes