Pérez Llorca veu els comicis de novembre com “una oportunitat de posar fi a anys de marginació a la Comunitat Valenciana”
Morant afirma que el PSPV afronta les eleccions “amb l’orgull” del que ha fet el partit, mentre que Baldoví veu una oportunitat per a traslladar la "majoria social" al Congrés
Des de “l’oportunitat de posar fi a anys de marginació de la Comunitat Valenciana”, com ho veu el cap del Consell, Juanfran Pérez Llorca, fins a “la mirada posada en tot el que encara queda per conquistar” per la qual advocava la secretària general dels socialistes valencians, Diana Morant. Així han reaccionat els polítics valencians a l’avançament electoral de les generals que ha anunciat este dilluns el cap del govern espanyol, Pedro Sánchez. El síndic de Compromís, Joan Baldoví, per la seua banda, ha assenyalat que “les eleccions del 29N seran una oportunitat perquè esta majoria social a favor de mesures valentes es trasllade al Congrés”.
En un missatge publicat en X, Juanfran Pérez Llorca, president de la Generalitat i també líder del PP valencià incidia —en la mateixa línia que el president nacional de la formació— que la ciutadania “per fi [tindrà] l'oportunitat de posar fi a anys de marginació de la Comunitat Valenciana sota el 'sanchisme' i reclamar el lloc que ens correspon". “El 29N, els valencians tindrem una nova oportunitat per a decidir el nostre futur”, afegia.
Des del PSPV, la secretària general d'esta formació i també aspirant a la presidència de la Generalitat pel seu partit, es mostrava orgullosa del treball fet per l’executiu de Sánchez: “Amb l'orgull de tot el que hem fet i la mirada posada en tot el que encara podem conquistar. Hem demostrat que es pot. I ara anem per més. Estem llestos. A guanyar, @sanchezcastejon”.
Així mateix, el síndic de Compromís, el suecà Joan Baldoví, ha manifestat en les xarxes socials que “hui, allò l'important era saber què passava amb els decrets de l'habitatge. I encara no ho sabem”. Pel que fa a les eleccions del 29N, Baldoví creu que “seran una oportunitat perquè esta majoria social a favor de mesures valentes es trasllade al Congrés” i, en esta línia, agregava que la seua formació “construirà una opció guanyadora, 100% valenciana i decidida a prendre mesures valentes des del primer dia".
Més llegit
-
Sánchez anuncia la convocatòria d'eleccions generals per al 29 de novembre
-
Sumar anunciarà el 17 d'octubre un nou partit, amb el nom de Front Ampli, i el cap de llista per a les pròximes eleccions generals
-
MAPA | Quant i on va ploure en l’últim episodi de pluges a la Comunitat Valenciana
-
Feijóo: “La convocatòria electoral respon a la por de conéixer fins a l’últim detall de l'embolic de casos de corrupció oberts”
-
Sánchez compareix a les 09:00 hores per a revelar si avança o no les eleccions
-
Els socis del govern espanyol, l'oposició i els dirigents polítics valencians valoren l'avançament electoral