Directes
Ara en la televisió
A LA SACA

Pérez Llorca, més prop d'un acord amb Vox: "Hi ha hagut bona sintonia"

El síndic del PP a les Corts i candidat a la Generalitat avalat per Alberto Núñez Feijóo es mostra satisfet després d'una primera reunió amb la direcció del partit de Santiago Abascal

Pérez Llorca, en una imatge d'arxiu / Rober Solsona (Europa Press)

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana i candidat a rellevar Carlos Mazón en la presidència de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha tingut este divendres una reunió amb la direcció de Vox per a buscar un pacte d'investidura. Ho ha anunciat en un missatge publicat en el seu compte d'X, en què ha parlat de "bona sintonia" amb el partit de Santiago Abascal. És la primera vegada que el també síndic del PP a les Corts es referix obertament a les converses per a tancar l'entesa amb la direcció de Vox, després de dies d'absoluta discreció.

Segons ha afirmat, en la trobada hi ha hagut "voluntat d'aconseguir un acord per responsabilitat amb la reconstrucció" després de la dana, una qüestió "de màxima prioritat per a totes dos formacions".

El també síndic del Grup Popular a les Corts ha manifestat que en el seu partit seran "molt transparents quan hi haja novetats rellevants" en les negociacions per a tancar una entesa de cara a la investidura, que requerix els vots dels tretze diputats de Vox, ja que els populars estan en l'hemicicle deu escons per davall de la majoria absoluta.

Pérez Llorca va quedar designat dimarts pel líder nacional del PP, Alberto Núñez Feijóo, com el candidat a substituir Mazón al capdavant de la Generalitat. Qui encara és cap del Consell en funcions va dimitir el passat 3 de novembre, poc després de complir-se un any des de la fatídica dana del 29-0, que va saldar-se amb la mort de 229 persones.

El 19 de novembre acaba el termini obert per les Corts per a registrar la candidatura a la presidència de la Generalitat. Després d'això, la presidenta del parlament autonòmic, Llanos Massó, ha de fixar el ple d'investidura entre els tres i els set dies hàbils següents, segons establix el reglament de la cambra. Seria, doncs, a partir del dia 22, la setmana següent.

Calendari que condiciona la setmana de la investidura / À Punt NTC

Tot i això, hi ha algunes dates que cal tindre en compte de cara a la decisió final. El divendres 21, Pérez Llorca està citat, junt amb l'equip de Mazón en la Presidència de la Generalitat, per a declarar com a testimoni davant de la jutgessa que instruïx des de Catarroja la causa penal oberta entorn de la dana, per a explicar les telefonades que va creuar amb l'exconsellera d'Emergències Salomé Pradas el 29-O. Tres dies més tard, el 24 de novembre, la vicepresidenta de la Generalitat, Susana Camarero, ha de comparéixer en la comissió de la dana al Congrés. I l'endemà, dimarts 25, l'agenda pot estar condicionada per la presència del rei Felip VI a València, que participa en la inauguració del curs acadèmic a la Universitat de València i el lliurament dels Premis Jaume I.

També et pot interessar