Pérez Llorca avisa els sindicats convocants de la vaga en Educació: "No hi haurà negociació si fan xantatge amb la PAU"
El president de la Generalitat diu que estan disposats a "parlar i buscar pactes" amb els docents si es respecta el dret de l'alumnat a ser avaluat
El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha advertit este dijous que "no hi haurà negociació" per part de la Generalitat sobre la vaga indefinida en l'ensenyament públic convocada a la Comunitat Valenciana a partir de l'11 de maig si els sindicats docents "fan xantatge" amb els exàmens d'accés a la universitat. Així ho ha assenyalat en la sessió de control en el ple de les Corts, en resposta a la pregunta del síndic del PSPV, José Muñoz, que l'havia acusat d'"imposar" servicis mínims que "no fan possible" dur a terme la parada anunciada pels docents i "criminalitza els professors" en sostindre que "només volen apujar-se el sou".
"Estem disposats a assentar-nos a parlar i buscar pactes" com no va fer el Botànic "mai" en huit anys de govern, ha afirmat el cap del Consell. A canvi, ha afegit, posa "una condició": ha dit que respecta el professorat, però també el dret de l'alumnat i les famílies "a ser avaluats objectivament". Pérez Llorca ha remarcat des del faristol de l'hemicicle que hi ha estudiants que durant molts anys s'han esforçat per a tindre una nota que els permeta entrar en la carrera que volen a la universitat.
"Si fan xantatge amb això no hi haurà negociació per part de la Generalitat", ha advertit el president, per a qui "és compatible" el dret de vaga del col·lectiu docent amb el dret de l'alumnat "a tindre les notes que mereixen i optar a l'accés a la universitat". "Utilitzar això com un xantatge és una cosa molt perillosa", ha avisat.
Més llegit
-
La Generalitat invertirà 56,5 milions per a eliminar la canya invasora de les zones afectades per la dana i de competència de la CHX
-
Investiguen la causa de la mort d'un matrimoni irlandés trobat pels fills al 'jacuzzi' d'un xalet de luxe a Cullera
-
Les AMPA acusen el Consell de “perseguir docents” en haver modificat les funcions de la inspecció educativa
-
Detenen un home a Monòver per furtar motocicletes en una casa de camp
-
Eclipsi parcial lunar del 28 d’agost: et contem quan i des d’on es podrà vore
-
Una persona ferida en bolcar el seu cotxe en un accident a Pedralba