Pedro Sánchez i Pablo Casado viuen el primer "cara a cara" al Congrés
El president del govern espanyol i el líder del PP afronten la primera sessió de control al govern després de la dimissió de Montón.
La situació política i econòmica centra el primer "cara a cara" entre el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, i el líder del PP, Pablo Casado, en la primera sessió de control al Congrés després de l'aturada d'agost i que se celebra després de la dimissió de Carmen Montón com a ministra de Sanitat. No està en l'orde del dia, però el controvertit màster de l'exministra de Sanitat, cursat a la mateixa universitat que el de Casado, plana en l'ambient. Després de la dimissió de Montón, les mirades es fixen en el president del PP, el màster del qual també està en dubte.
"Com valora la situació política i econòmica?" és la pregunta que ha registrat Casado i que dirigeix al cap del govern espanyol en la primera sessió del curs polític, en què Sánchez també ha de respondre altres dues qüestions formulades pel líder de Podem, Pablo Iglesias, i pel president de Ciutadans, Albert Rivera.
Iglesias demana a Sánchez que aclarisca quines mesures pensa posar en marxa l'executiu per a combatre la "bambolla del lloguer".
Rivera, per la seua banda, exigeix al president del govern espanyol que explique què pensa fer per a garantir el compliment de la Constitució i assegurar el respecte dels drets civils a Catalunya.
També a Catalunya es refereix la pregunta que ha registrat la nova portaveu del PP al Congrés, Dolors Montserrat, que s'estrena en la sessió de control i que dirigeix a la vicepresidenta de l'executiu i ministra de la Presidència, Carmen Calvo. Montserrat pregunta a Calvo si considera que estan garantits els drets i les llibertats que asseguren la convivència de tots els catalans.
Per la seua banda, el portaveu d'ERC, Gabriel Rufián, pregunta al ministre de l'Interior si l'enviament de 600 policies a Catalunya "per a reprimir els catalans" és una "bona carta de presentació" per a establir un diàleg entre el dos governs. Un enviament de policies a Catalunya pel qual també s'interessa el diputat del PNB Mikel Legarda.
Des d'En Comú Podem, Lucía Martín pregunta a la ministra de Política Territorial, Meritxell Batet, com pensa materialitzar en els pressupostos generals de l'estat "el canvi significatiu" que ha promés per a Catalunya.
Més llegit
-
Jean-Michel Jarre, primer artista que trasllada el concert previst a la Ciutat de les Ciències després de la sentència
-
Un accident a l’AP-7 a la Vila-Joiosa provoca dotze quilòmetres de retencions cap a València
-
Victòria Rosselló declara al jutjat de la dana: "La informació permetia avisar la població amb temps per a protegir la vida"
-
Les famílies dels menors abusats en un col·legi de Torrent celebren que s’haja reobert la investigació
-
Un estudi desaconsella exposar els nounats al sol darrere de les finestres per a previndre la icterícia
-
Anticorrupció investiga l'alcaldessa de València i la presidenta del port de València per suposada prevaricació i tràfic d’influències
Més vist
Més escoltat
-
13.04.2026 | 90 minuts
-
14.04.2026 | La cuina també és ciència: Juli Peretó i Javier Buceta ens ho expliquen
-
13.04.2026 | La vesprada d'À Punt | Segona Part
-
14.04.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
-
14.04.2026 | Cadena de valor | La inflació torna a disparar-se a la Comunitat Valenciana
-
14.04.2026 | Les notícies del migdia