El PDeCAT adverteix la Crida del risc de dividir el sobiranisme
El secretari d'organització Ferran Bel alerta del risc de dividir el vot.
El secretari d'organització del PDeCAT, Ferran Bel, ha advertit la Crida Nacional per la República del risc que el seu objectiu inicial d'aglutinar el conjunt de l'independentisme s'acabe pervertint, amb el perill de dividir el sobiranisme.
Bel ha expressat així les seues reserves davant la possibilitat que la Crida -de la qual no forma part- s'acabe constituint com a partit. Això significaria augmentar les formacions polítiques en l'espectre independentista, en un moment en què el PDeCAT té "absoluta voluntat" de seguir existint.
A l'espera del que passe en el congrés constituent de la Crida, el 26 de gener, Bel ha constatat que el seu objectiu inicial d'agrupar tot l'independentisme baix un mateix paraigües "ara per ara no és viable". I és que ERC i la CUP ja s'han desmarcat i només el PDeCAT s'ha obert a participar, de manera que el moviment impulsat per Carles Puigdemont "s'haurà de reconfigurar".
Per això, ha advertit que seria una "paradoxa" que una fórmula com la Crida, que "naixia com un paraigua per aglutinar tot l'independentisme, acabara significant la fragmentació" del sobiranisme.
Més llegit
-
Tanquen les platges de Daimús, Xeraco i Tavernes de la Valldigna per un bacteri i una a Orihuela per contaminació residual
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
Mor un xiquet de dos anys oblidat a l'interior d'un cotxe a Tarragona
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Dos morts i més de 6.500 hectàrees cremades en un incendi a Lleida, que ja està estabilitzat
-
Tellado, nou secretari general del PP, i Muñoz, la portaveu al Congrés