El Parlament de Catalunya obri la porta a la investidura a distància de Puigdemont
El Govern espanyol ja va avançar que presentarà un recurs per a evitar que s'aplique la reforma.
El ple del Parlament de Catalunya ha aprovat la reforma de la llei de Presidència que inclou la possibilitat d'una investidura a distància i que els consellers puguen exercir el càrrec des de fora del territori català. La iniciativa ha eixit endavant gràcies als 70 vots a favor de Junts per Catalunya (JxCat), Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) i la Candidatura d'Unió Popular (CUP) enfront dels 64 vots en contra de Ciutadans (Cs), Partit del Socialistes de Catalunya-Units per Avançar (PSC-Units), Catalunya en Comú-Podem (CatECP) i el Partit Popular (PP).
Aquesta reforma facilita el camí per a investir, un altra volta, Carles Puigdemont com a president de la Generalitat. Puigdemont resideix des de finals de l'any passat fora de Catalunya, a Bèlgica primer i actualment a Alemanya, on va ser detingut i ara espera que la justícia d'aquell país accepte o no l'acusació de malversació, l'altre delicte que li imputa el jutge Pablo Llarena.
La reforma, que no disposa del vistiplau ni del Consell de Garanties Estaturàries ni dels lletrats del Parlament, s'ha aprovat pel procediment de lectura única. El Govern espanyol ja va anunciar que té preparat un recurs per a impedir que s'hi aplique.
Més llegit
-
Educació publica 14.261 llocs vacants que s'oferiran en el pròxim procés d'adjudicació de places docents
-
Detingut a Ontinyent el principal sospitós de la desaparició d'un empresari de Bocairent
-
Moren un home de 52 anys i una dona de 53 per colps de calor a la Comunitat Valenciana
-
Mor un turista de 65 anys a la platja de Pinedo
-
La valenciana Rebeca Torró, nova secretària d'Organització del PSOE
-
L'autovia Torrent-València reobri al trànsit després de reconstruir el pont esfondrat el 29-O