Pablo Iglesias visita Oriol Junqueras a la presó de Lledoners
Jordi Cuixart i Jordi Sànchez també rebran la visita del líder de Podem en aquest centre penitenciari.
El secretari general de Podem, Pablo Iglesias, es reuneix aquest divendres amb el líder d'Esquerra Republicana de Catalunya, Oriol Junqueras, a la presó de Lledoners per a tractar la situació dels polítics catalans presos pel procés i intentar sumar el suport de la formació independentista als pressupostos generals de l’Estat.
El líder de Podem també aprofitarà la visita al centre penitenciari de Lledoners per a reunir-se amb el president d'Òmnium Cultural, Jordi Cuixart, i l'exdirigent de l'Assemblea Nacional Catalana (ANC), Jordi Sànchez, que van complir dimarts un any en presó preventiva. Cuixart ja va rebre la visita d'Iglesias el juny passat quan es trobava en la presó de Soto del Real a Madrid.
El president del Grup Parlamentari d'ERC al Parlament de Catalunya, Sergi Sabrià, i el portaveu dels republicans al Congrés, Joan Tardà, també participaran en la reunió, que està prevista per a després de dinar, segons ha confirmat el mateix Iglesias. El líder de Podem acudirà a la presó de Lledoners acompanyat de la portaveu d'Units Podem al Congrés, Lucía Martín, i el tinent d'alcalde de Barcelona, Jaume Asens.
El líder de Podem està convençut que l'aprovació dels pressupostos amb l'ajuda de les forces catalanes i basques, mantenint la majoria que va traure avant la moció de censura, és la via adequada per a millorar la situació dels presos, en la mesura que garanteix la continuïtat de la legislatura i, a més, evita un avançament electoral i la possibilitat que el PP torne al govern.
D’altra banda, Iglesias ha explicat que no va a aquesta trobada amb Junqueras com a ‘‘delegat del govern’’, sinó com a líder d'Units Podem. ‘‘Farem la nostra faena per a intentar que isquen els números amb totes les forces polítiques, però el govern espanyol ha de fer també la seua’’, ha declarat.
Més llegit
-
Els sindicats consulten els docents si accepten les propostes d'Educació
-
El Suprem confirma l'anul·lació de la distància mínima de trenta metres entre les terrasses dels bars de València
-
Un gos arranca un tros d'orella a la dona que el passejava i ataca un xiquet, la mare i l'àvia
-
Un grup de jóvens pega una palissa a un treballador de la fira a Algemesí
-
El TSJ valida la consulta de la Generalitat a les famílies per a triar la llengua en Educació
-
Exàmens, solucions i resultats de la PAU: quan i on consultar-los
Més vist
Més escoltat
-
09.06.2026 | 90 minuts
-
09.06.2026 | La vesprada d'À Punt | Segona Part
-
09.06.2026 | Amunt i avall | Segona Part
-
08.06.2026 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | Requena i el seu reconeixement com a ciutat del vi
-
09.06.2026 | Amunt i avall | Primera Part
-
08.06.2026 | L'hora de la cultura | Núria Cadenes i "El Pretext", amb d'Arturo Orrico