Pablo Iglesias visita Oriol Junqueras a la presó de Lledoners
Jordi Cuixart i Jordi Sànchez també rebran la visita del líder de Podem en aquest centre penitenciari.
El secretari general de Podem, Pablo Iglesias, es reuneix aquest divendres amb el líder d'Esquerra Republicana de Catalunya, Oriol Junqueras, a la presó de Lledoners per a tractar la situació dels polítics catalans presos pel procés i intentar sumar el suport de la formació independentista als pressupostos generals de l’Estat.
El líder de Podem també aprofitarà la visita al centre penitenciari de Lledoners per a reunir-se amb el president d'Òmnium Cultural, Jordi Cuixart, i l'exdirigent de l'Assemblea Nacional Catalana (ANC), Jordi Sànchez, que van complir dimarts un any en presó preventiva. Cuixart ja va rebre la visita d'Iglesias el juny passat quan es trobava en la presó de Soto del Real a Madrid.
El president del Grup Parlamentari d'ERC al Parlament de Catalunya, Sergi Sabrià, i el portaveu dels republicans al Congrés, Joan Tardà, també participaran en la reunió, que està prevista per a després de dinar, segons ha confirmat el mateix Iglesias. El líder de Podem acudirà a la presó de Lledoners acompanyat de la portaveu d'Units Podem al Congrés, Lucía Martín, i el tinent d'alcalde de Barcelona, Jaume Asens.
El líder de Podem està convençut que l'aprovació dels pressupostos amb l'ajuda de les forces catalanes i basques, mantenint la majoria que va traure avant la moció de censura, és la via adequada per a millorar la situació dels presos, en la mesura que garanteix la continuïtat de la legislatura i, a més, evita un avançament electoral i la possibilitat que el PP torne al govern.
D’altra banda, Iglesias ha explicat que no va a aquesta trobada amb Junqueras com a ‘‘delegat del govern’’, sinó com a líder d'Units Podem. ‘‘Farem la nostra faena per a intentar que isquen els números amb totes les forces polítiques, però el govern espanyol ha de fer també la seua’’, ha declarat.
Més llegit
-
La cap de Meteorologia d'À Punt defén que la dana se sabia des de quatre dies abans: "La magnitud era històrica"
-
L'Audiència de València ordena obrir juí oral a Mónica Oltra i dotze acusats més per possible encobriment d'abusos a una menor
-
La jutgessa de la dana fa el primer pas al TSJ per a investigar Mazón per "negligència greu"
-
Tallen l’AP-7 a Tavernes de la Valldigna per l’incendi d’un camió
-
Víctimes de la dana a les Corts: "No hi haurà normalitat mentre continuen protegint el principal responsable de la mort de 230 persones"
-
Ricardo Caballer bat el rècord Guinness en disparar a Las Vegas la mascletà més gran del món
Més vist
Més escoltat
-
23.02.2026 | 90 minuts
-
22.02.2026 | Fem banda
-
24.02.2026 | Cadena de valor | “EL VALOR DEL MARKETING MEDITERRANI”: MARKETING I EMPLEABILITAT
-
23.02.2026 | L'hora de la cultura
-
23.02.2026 | Carlos Calvo (CIDE): “El canvi climàtic va intensificar un 20% la precipitació de la dana del 2024”
-
23.02.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part