Pablo Iglesias reuneix la direcció de Podem per a abordar la negociació dels pressupostos amb el Govern d'Espanya
La formació morada es mostra confiada que Pedro Sánchez acceptarà incorporar en el projecte les seues demandes.
El secretari general de Podem, Pablo Iglesias, reuneix aquest divendres el Consell Ciutadà Estatal (el màxim òrgan de direcció de la formació) per a abordar, entre altres qüestions, l'estat de les negociacions amb el Govern d'Espanya sobre els pressupostos generals de l'Estat (2019) per al 2019.
La reunió, la primera que mantindrà la directiva de Podem des que Pablo Iglesias ha tornat a la vida pública després d'haver sigut pare, serà a les 17:00 h, en el Cercle de Belles Arts de Madrid.
Tant la formació morada com l'executiu central volen tancar un acord sobre els comptes públics la pròxima setmana, abans que Pedro Sánchez remeta a la Comissió Europea un esborrany del pla pressupostari per a l'any que ve. El president espanyol té el 15 d'octubre com a data límit per a enviar-hi aquest document.
Iglesias ha avisat Sánchez diverses vegades que el suport parlamentari d'Units Podem als pressupostos dependrà, precisament, que aquest esborrany que enviaran a Brussel·les incloga l'acord entre les dues parts.
De fet, Podem ja va fer arribar la setmana passada al gabinet de Sánchez un document amb el títol Presupuestos con la gente dentro, que arreplegava totes les demandes, i Iglesias està convençut que el govern espanyol acceptarà gran part d'aquestes reivindicacions.
Més llegit
-
Condemnen a dèsset anys de presó El Mauri, germà d'Antonio Anglés, per segrestar i torturar un home
-
La Generalitat presenta el projecte del nou Hospital General de Castelló: tindrà 765 llits, 31 quiròfans i 140.000 m² de superfície
-
La incidència per covid-19 creix més del doble durant l'última setmana a la Comunitat Valenciana
-
El Tribunal Suprem confirma els quatre anys de presó per a Santi Mina per un delicte d'abús sexual
-
Sánchez reconeix per primera vegada que va fallar el control del Marroc i demana "accions"
-
Amenaça de despreniments i risc en cas d'incendi, les conclusions de l'informe que ha tancat el Principal