Noves pintades antifeixistes en la creu del parc de Ribalta
L'acte es produeix en ple debat municipal al voltant de la retirada del monument.
Els operaris de l'Ajuntament de Castelló de la Plana continuaran aquest dimecres netejant la creu del parc de Ribalta de la pintada antifeixista que va aparéixer ahir. El monument continua sent objecte de polèmica, tan política com social.
A la base de la creu es pot llegir "23-N Tombem el feixisme". Segons ha informat el consistori, els autors podrien pertànyer al grup Brigada Antifeixista de Castelló, que ha organitzat per al 23N una jornada a la plaça de la Independència amb el lema "Memòria, Dignitat i Lluita. Tombem el feixisme!".
Des de la plataforma en defensa de la creu, han qualificat l'acció com un nou atac i han lamentat la burla als controls policials de l'Ajuntament.
Es produeix en ple debat entre els membres del govern municipal al voltant de la retirada de la creu. Un comité d'experts va considerar el monument un símbol d'exaltació de la Guerra Civil i la dictadura franquista que actua, en dates determinades, com a punt de concentració per a l'exaltació del franquisme.
Més llegit
-
Un informe de la Guàrdia Civil assenyala que els avisos previs no advertien d'una entrada massiva a Ceuta
-
Investiguen si la xiqueta morta en una casa d'Alzira va pujar a una hamaca que va fer cedir el pilar
-
El Consell anuncia que la pujada salarial per als docents s'aplicarà des d'este setembre
-
Una xiqueta mor i el seu germà està ferit greu en caure el pilar d'una casa a Alzira
-
L'ONU aprova un nou mapa del món que mostra la grandària real d'Àfrica
-
Les colles federades de muixeranga reclamen que la tradició siga declarada bé d’interés cultural