Montero: "El govern vol impulsar una reforma del model de finançament que atenga singularitats de territoris com Catalunya"
La vicepresidenta primera i ministra d'Hisenda referma en RNE el compromís per a la condonació parcial del deute de Catalunya, "igual que a la resta de comunitats autònomes"
La vicepresidenta primera i ministra d'Hisenda, María Jesús Montero, assegura que el govern espanyol vol impulsar una "reforma global" del model de finançament que siga "vàlid" per al conjunt de les autonomies i alhora atenga les "singularitats" de determinats territoris, com Catalunya. Les manifestacions les ha fetes en una entrevista en RNE, en què ha fet una crida al PP per a arribar a un acord sobre el tema.
També ha dit que ja està treballant "de forma molt clara i compromesa" en la condonació de 15.000 milions del deute de Catalunya, perquè es puguen "traslladar al Govern d'Espanya", "igual que a la resta de comunitats autònomes".
La responsable d'Hisenda no ha aprofundit en els motius per a un "tractament especial", més enllà de les competències diferenciades, "raons històriques" o característiques particulars, com l'orografia de cada territori.
María Jesús Montero ha desvinculat este assumpte de la continuïtat del suport dels partits independentistes al govern de Pedro Sánchez i de la negociació per a la formació del nou executiu català, que al seu juí "passa per Salvador Illa".
Més llegit
-
Docents i famílies omplin els carrers de València mentre els sindicats preparen la contraproposta per a Educació
-
El professorat torna a prendre els carrers de València
-
Abaten a tirs un sospitós després d'obrir foc contra un post de comandament pròxim a la Casa Blanca
-
La pressió del professorat no afluixa després de deu dies de vaga
-
Educació espera el document dels docents per a reprendre la negociació i els sindicats diuen que l'entregaran abans de dilluns
-
Milers de persones es manifesten a Madrid per a demanar la dimissió de Pedro Sánchez