Moció a Oriola per a traure de l'alcaldia Emilio Bascuñana, del PP
Amb la moció signada pel PSOE, Ciutadans i Canviem Oriola tot apunta al fet que l'alcaldia canviarà de mans i passarà a la candidata socialista, Carolina Gracia
A l'Ajuntament d'Oriola s'acaba de presentar una moció de censura per a destituir del poder l'alcalde, Emilio Bascuñana, del Partit Popular. Una moció que estan presentant en aquests moments davant de notari el PSPV, Ciutadans i Canviem Oriola.
Els socialistes governaran en coalició amb Ciutadans, ja que els cinc regidors de la formació taronja d'Oriola han decidit trencar amb el pacte de govern que mantenien des de fa tres anys amb el PP.
Els tres partits signants de la moció sumen catorze edils, mentre que PP i VOX fan entre els dos onze regidors. Per tant, tot apunta al fet que l'alcaldia canviarà de mans i passarà a la candidata socialista, Carolina Gracia, en un ple que es debatrà el pròxim 25 d'abril, al migdia.
El pacte inclou convertir la socialista Carolina en alcaldessa, qui governarà en coalició amb Ciutadans. Els edils de Canviem Oriola votaran a favor del vot de censura, però no entraran en l'equip de govern.
Si finalment prospera la moció de censura, Emilio Bascuñana deixarà de ser alcalde d'Oriola, on viuen vora 80.000 persones, després de set anys de mandat.
A l'Ajuntament d'Oriola la primera força és el PP amb nou regidors, seguit del PSPV (sis), Ciutadans (cinc), Canviem Oriola (tres) i Vox, amb dos edils.
Més llegit
-
Mazón va acompanyar la periodista Maribel Vilaplana a les 18:45 hores del 29 d'octubre a un aparcament
-
Els bombers rescaten tres persones en operacions aèries a Ontinyent, la Casella d’Alzira i Simat de la Valldigna
-
La tardor entra de ple amb una davallada tèrmica generalitzada i acompanyada de fort vent al nord de Castelló
-
Mor José Manuel Ochotorena, mític porter del València
-
La Diputació de València acusa Josep Maria Àngel d'estafa per falsificar un títol universitari
-
À Punt programa este dimecres un especial de 17 hores en directe per a retre homenatge a les víctimes en el 1r aniversari de la dana
Més vist
-
26.10.2025 | Entrada de bous i cavalls de Cheste
-
26.10.2025 | Mitja Marató Valencia Trinidad Alfonso Zurich 2025
-
Valencians al món | Llac de Constança
-
La dotzena manifestació per la dimissió de Mazón, en imatges
-
L'altra cara de la mitja marató: la victòria dels modestos
-
26.10.2025 | Crònica de la reconstrucció