La ministra Nadia Calviño, una de les favorites a dirigir l’FMI
Substituiria Christine Lagarde, la renúncia de la qual es farà efectiva el 12 de setembre.
La ministra d’Economia en funcions, Nadia Calviño, és un dels noms inclosos pels països del G7 per a dirigir l’FMI. La proposta arriba després que Christine Lagarde haja renunciat al lloc per a ser candidata a la presidència del Banc Central Europeu, fet que es consumarà el pròxim 12 de setembre.
El govern central considera que es tracta d’una “boníssima notícia” i un “honor” per a l’executiu que els països integrants del G7 –els Estats Units, Alemanya, el Canadà, el Regne Unit, el Japó, França i Itàlia– l’hagen suggerida per a aquest càrrec tan important. Segons Calviño mateix, Sánchez donaria suport sense cap mena de dubte “a qualsevol ministre que poguera tindre qualsevol possibilitat d’un càrrec així”.
Finalment, des de La Moncloa s’ha recordat que Espanya “sempre” ha donat suport que la nova direcció de l’FMI recaiga “en una dona europea de prestigi reconegut”. I han afegit que els ompli d’“orgull” que Calviño haja sigut inclosa “en aquest grup de candidats, i que s’haja convertit en exponent de les polítiques d’igualtat de gènere que aquest Govern està impulsant amb la presidència de Pedro Sánchez”.
Més llegit
-
Una forta tempesta descarrega quasi 100 litres a la rodalia de València
-
L’aeroport de València torna a funcionar, mentre que Rodalia i Metrovalència recuperen el servici progressivament
-
Detenen una dona de 47 anys per matar a punyalades un home a Requena
-
La província de València comença a recuperar la normalitat després de les pluges torrencials, que deixen 1.084 incidències i registres de més de 100 l/m²
-
Tres detinguts per la venda il·legal per internet de més de 22.000 litres d'un herbicida restringit
-
Controvèrsia sobre l'enviament de l'ES-Alert: el Consell afirma que es va enviar quan es va detectar risc de desbordaments, mentre que l'oposició critica el retard