Mig centenar de persones viatgen de València a Itàlia per a denunciar la manca de drets en les fronteres europees
Obrint fronteres reuneix 100 col·lectius per a reivindicar la llibertat de moviment i la bona acollida als migrants.
Mig centenar de persones eixiran de la Comunitat Valenciana rumb a Itàlia en la caravana estatal Obrint fronteres. En total, 100 col·lectius d'arreu de l'estat viatgen per a denunciar la vulneració de drets humans en les fronteres europees i les polítiques xenòfobes, a més de reivindicar la bona acollida als migrants i el dret de llibertat de moviment per a totes les persones.
Aquest migdia s'han concentrat a la plaça de l'Ajuntament de València les organitzacions valencianes que es posen en marxa cap a Ventimiglia, Sicília i Calàbria. En el punt de mira, Itàlia i la deriva de les polítiques migratòries europees.
"Enguany es va triar Itàlia com un dels punts calents on arriben milers i milers de refugiats que pateixen el bloqueig", ha afirmat Emilia Moreno, portaveu del col·lectiu Dones Lliures. Des d'un enfocament feminista, Obrint fronteres denúncia la manca de drets a la qual es veuen abocades les persones migrants i refugiades.
Més llegit
-
David Esteve revalida el títol a la millor mocadorà de València
-
El Congrés tomba els dos decrets de vivenda i reforça les pressions per a l'avançament electoral
-
Remuntada i ple de victòries
-
La jutgessa de la dana rebutja investigar el diputat provincial de Bombers per fals testimoni
-
Love To Rock cancel·la els concerts de divendres per l'alerta taronja, però manté els de dissabte
-
Dos acampades per l'habitatge prenen la plaça de l'Ajuntament de València i la plaça de la Muntanyeta d'Alacant