Màxim Huerta va ser condemnat el 2017 per frau fiscal
El ministre va haver de pagar 243.000 euros per defraudar a Hisenda amb una societat que li permetia tributar menys.
El ministre de Cultura i Esport, Màxim Huerta, va ser condemnat l'any passat per defraudar a Hisenda 218.332 euros amb una societat que va constituir l'any 2006, quan treballava com a presentador de televisió.
Huerta va ser condemnat a pagar 243.000 euros en dues sentències emeses el maig de 2017 per infracció de l'article 191.1 de la Llei 58/2003. Concretament, "per no ingressar en el termini establert en la normativa de cada tribut el deute tributari que hauria de resultar de l'autoliquidació de tribut correcta", com a conseqüència de la presentació incorrecta de l'autoliquidació de l'impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF) corresponent als tres exercicis 2006, 2007 i 2008.
El Tribunal Superior de Justícia de Madrid (TSJM) en dues sentències de maig de 2017 condemna Huerta per no haver pagat la quantitat corresponent als exercicis fiscals de 2006, 2007 i 2008, en els quals hauria facturat 798.521 euros per mitjà de la societat Almaximo Professionals de la Imatge SL, de la qual era l'únic accionista i administrador des de gener de 2006.
Segons expliquen les dues sentències del TSJM, Huerta es va deduir per activitats artístiques 43.770 euros en 2006, 80.481 en 2007 i 24.451 en 2008. Només va declarar per serveis professionals o rendiments del treball 44.400, 43.065 i 60.000 euros, respectivament. Com a conseqüència del total d'ingressos dels tres exercicis, 798.520 euros, solament en va tributar per IRPF 21.860.
El titular de Cultura va tributar per l'impost de societats i no per l'IRPF, com hauria d'haver fet, i va eludir així "els tipus impositius progressius i més elevats d'IRPF" i "engrossint a més indegudament el capítol de despeses".
Huerta ha assegurat estar "al cas de totes les obligacions tributàries des de fa ja uns quants anys" i ha subratllat que la regularització fiscal a la qual es fa referència es refereix als exercicis 2006, 2007 i 2008.
Més llegit
-
Investiguen el consum de drogues com a causa de la mort del matrimoni irlandés trobat al 'jacuzzi' d'un xalet de Cullera
-
La Generalitat invertirà 56,5 milions per a eliminar la canya invasora de les zones afectades per la dana i de competència de la CHX
-
València recupera un vol directe a Nova York quasi quinze anys després: United Airlines connectarà les dos ciutats el juny del 2027
-
Les AMPA acusen el Consell de “perseguir docents” en haver modificat les funcions de la inspecció educativa
-
Buñol s'enfanga de roig a colp de tomaca
-
Tomatina 2026, este dimecres: la trastada que va iniciar la festa i que el franquisme va perseguir