Mata: “Els valencians i valencianes viuen molt millor ara que fa quatre anys”
Puig ha finalitzat el seu últim discurs convocant als grups a participar en un “projecte inclusiu” a la Comunitat Valenciana.
L’últim síndic a tancar el debat d’investidura ha sigut el socialista Manolo Mata, que ha començat el seu discurs recordant l’“èxit” de la formació en els darrers comicis municipals, autonòmics i generals que, segons ha valorat, els han posicionat com la primera força política. “Això ens diu que alguna cosa haurem fet bé”, ha dit.
Mata ha fet un recorregut per les anteriors legislatures del Partit Popular i ha assegurat que en 2015, els socialistes van entrar en un govern que venia “d’inaugurar aeroports sense avions o biblioteques sense llibres”. A més, ha criticat que els populars van fer creure als valencians i valencianes que eren rics, quan no ho eren.
En aquest sentit, el síndic del PSPV ha assegurat que gràcies a les polítiques impulsades en el govern del Botànic “els valencians i valencianes viuen molt millor ara que fa quatre anys”. Unes polítiques, que segons ha afirmat Mata, en gran mesura s’han pogut dur a terme gràcies a Ciutadans, “que es va adonar que havia de donar suport a la posició dels valencians i valencianes”.
D’altra banda, el síndic socialista en les Corts ha criticat que Bildu, JuntxCat, ERC, PP, i Ciutadans votaren contra els pressupostos generals de 2019, que “haurien canviat la vida dels valencians al dia següent”.
Puig convoca a tots els grups a participar en un projecte “inclusiu”
El candidat a la investidura, Ximo Puig, ha agraït l’esforç del PSPV durant aquests 4 anys de legislatura. “Durant aquest temps complex hem demostrat que hem sigut capaços de governar des de la complexitat”. A més, ha valorat la voluntat de Manolo Mata de buscar aliances i “basada en l’alegria”.
Puig ha finalitzat el seu últim discurs agraint la participació de tots els grups en el debat d’investidura i ha convocat a les diferents formacions a participar en un “projecte inclusiu” de la Comunitat Valenciana, basat en “la igualtat, la llibertat i la convivència, intentant que cap valencià es quede al marge del futur de la nostra terra”.
Més llegit
-
Un mort i tres ferits en un tiroteig a Alzira arran d'una disputa familiar
-
Detenen un home de 85 anys per la mort violenta de la seua exnora de 47 a Madrid
-
Mor una dona després de patir un accident amb un quad en una zona forestal de la Vall d'Uixó
-
Roben a Alacant un tràiler amb roba de Zara valorada en un milió d’euros fent-se passar per policies
-
L’Imserso entra en crisi: els hotels de Castelló alerten que el programa ja no els compensa
-
Un jove palestí que va viure a València demana ajuda perquè l’evacuen de Gaza