Mata creu que Hisenda prepara una solució d'emergència per a transferir els pagaments pendents a les autonomies
El síndic socialista circumscriu la pressió crítica de Compromís sobre l'infrafinançament valencià a la possibilitat de noves eleccions generals.
La solució als problemes de liquidesa de la Generalitat podria estar mes prop. El síndic del PSOE Manolo Mata s'ha mostrat convençut en Les notícies del matí que la setmana que ve el govern espanyol habilitarà alguna fórmula per a transferir abans de novembre els vora 730 milions que l'Estat encara deu a la Comunitat Valenciana.
De la recent compareixença de la ministra d'Hisenda, Maria Jesús Montero, Mata interpreta que ahir dimecres "preparava el terreny per a declarar una emergència autonòmica o financera per a botar els entrebancs que l’Advocacia de l’Estat ha estat posant en la transferència" perque hi ha un problema de tresoreria "greu" que no hauria de comprometre el pagament als proveïdors o dels salaris dels funcionaris. Recorda Mata que entre els arguments tècnics de l'aparell legal de l'estat per a oposar-s'hi hi ha el fet que aquestes transferències, fetes per un govern en funcions, podrien interpretar-se com una mesura electoralista.
Compromís, en clau preelectoral
Mata ha qüestionat l'actitud crítica del dirigents de Compromís en aquesta qüestió que considera motivada per la possibilitat d'una nova cita electoral. "No és un problema de qui crida més. El PSOE, Podem, la gent de bona fe no vol les retallades. Compromís està en un escenari preelectoral i vol donar l’aparença que hi ha uns mals valencians que volen les retallades i uns altres que no. Vicent Soler no vol les retallades" ha dit Mata.
Segons el síndic socialista amb aquestes manifestacions crítiques "s’està creat un imaginari que el model de finançament és una cosa de voluntat i no ho és" perquè segons entén "falta una majoria en el parlament estatal per a fer-ho possible que va més enllà de les ideologies".
Manuel Mata també ha compartit als micròfons d'À Punt la impressió que la repetició electoral sembla cada vegada més inevitable. "He passat hores negociant els acords del Botànic i fa falta una complicitat en els afectes. Els protagonistes botànics dels últims anys han tingut relacions personals i vincles afectius. A Madrid això no es produeix. I és molt roín."
Més llegit
-
Deu ferits en quatre accidents de trànsit a l’AP-7 entre Xilxes i Moncofa a causa de la boira
-
La boira complica la circulació a l'A-3 a la Plana d'Utiel-Requena i a l’AP-7 al Baix Maestrat i la Plana
-
Detenen tres xics de 14 i 15 anys per violar una companya de l'institut a València
-
Sánchez desmentix que patisca una malaltia cardiovascular i acusa el PP i Vox de difondre rumors sobre la seua salut
-
Revelacions dels documents del 23F: converses de Tejero, arxius secrets d'intel·ligència i una orde als militars de "tirar a matar"
-
PP i Vox aproven a Alacant, Castelló i Orihuela la prohibició del burca i el nicab als edificis municipals
Més vist
Més escoltat
-
26.02.2026 | Amunt i avall | Quarta Part
-
25.02.2026 | Joana Milian rescata la cuina tradicional de Morella amb ‘Receptes de la seua iaia’
-
25.02.2026 | ContrÀpunt
-
25.02.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
-
26.02.2026 | Esports À Punt
-
25.02.2026 | Cadena de valor | El sector del taxi bloqueja València i anuncia noves protestes