Macron adverteix Ciutadans que trencarà amb ells si pacta amb Vox
La formació de Rivera diu que no se sent concernida per l'advertiment i insisteix que no hi ha cap tipus d'acord amb la ultradreta.
Les negociacions postelectorals a Espanya i, en particular, les possibles aliances que puga haver-hi entre Ciutadans i Vox, han generat "preocupació" en el govern francés.
El president, Emmanuel Macron està disposat fins i tot a replantejar-se la "cooperació política" amb la formació d'Albert Rivera si pacta algun tipus de "plataforma comuna" amb la ultradreta.
El partit del president francés i Ciutadans cooperen des de fa un temps a escala europea i aspiren a conformar grup comú a l'Eurocambra. Aquest grup es descriu com a "progressista" i "proeuropeu", i segons el partit francés, ha d'haver-hi "coherència" i, per tant, no té cabuda que un dels seus integrants arribe a acords amb una formació d’ultradreta.
Cs no es dona per al·ludit
Ciutadans ha assegurat que no se sent concernit per l'advertiment de Macron i insisteix que no hi ha cap tipus d'acord amb Vox.
La formació ha explicat que en l'executiva del passat 3 de juny va aprovar que no s'asseurien a negociar acords de govern amb Vox en cap taula "a tres" i que no hi hauria pactes de govern tripartits.
Vox demana a Sánchez que ature la "ingerència francesa"
Vox ha qualificat "d’ingerència" en "la sobirania nacional" l'avís del govern francés d'excloure Ciutadans del grup de l’Eurocambra si pacta amb ells.
De fet, el partit ha registrat en el Congrés una interpel·lació urgent en la qual reclama al govern en funcions que "actue en defensa i salvaguarda de la independència" en la formació dels governs municipals i autonòmics.
Més llegit
-
Un informe de la CGT advertix que la Generalitat coneixia el desbordament del Poio des de primera hora de la vesprada
-
Educació anuncia un decret per a reforçar l'autoritat del professorat a les aules
-
L'Aemet anticipa un hivern més calorós en què el comportament de les pluges és una incògnita
-
Mercadona acorda l’adquisició de Logifruit, amb 1.600 empleats, per a integrar la gestió d’envasos reutilitzables
-
Un enginyer confirma que a les 20:41 hores va alertar la Generalitat i la CHX del desbordament de la presa de Buseo
-
La Generalitat convocarà en 2026 una oferta pública d’ocupació de més de 2.600 places