Llanos (Vox) assegura que la "inseguretat per la immigració il·legal" li recorda quan hi havia atemptats d'ETA
El PP acusa el PSOE d'utilitzar els migrants, mentre que el PSPV qualifica d'"abominable" la declaració del diputat i Compromís veu un PP "arrossegat sota els postulats de l'extrema dreta"
El síndic de Vox en les Corts, José María Llanos, ha denunciat este dimecres "l'augment exponencial de la violència i la inseguretat en els nostres carrers", a causa "en gran manera" de la immigració "il·legal, massiva i indiscriminada" fruit de la "política de portes obertes tant del PP com del PSOE", i ha assegurat que li recorda "quan era xicotet i cada dia hi havia un atemptat terrorista d'ETA".
Ho ha dit durant la roda de premsa posterior a la junta de síndics en les Corts. Llanos ha afirmat: "Cada dia desdejunem amb una nova notícia d'inseguretat. A mi em recorda quan era xicotet i cada dia hi havia un atemptat terrorista d'ETA" i encara que ha admés que les dos circumstàncies "no són comparables", ha posat l'accent en la "gravetat" que els espanyols "estiguem com una diana, exposats a la inseguretat als nostres carrers". Com a exemple d'això ha esmentat la recent detenció i el posterior ingrés en la presó d'un jove de dènou anys a Torrevieja després d'apunyalar una persona d'edat avançada per a robar-li. "Ens sembla realment greu" que estes coses "estiguen passant cada dia", ha assegurat el síndic de Vox.
Al seu parer, este "augment exponencial de la violència té a vore en gran manera amb la inseguretat que ens ha portat la política de portes obertes" del PP i del PSOE. Així, ha advertit de "l'efecte crida" que causa la immigració "il·legal, massiva i indiscriminada de persones no identificades, les quals passen per menors sense ser-ho".
Segons Llanos, que ha enlletgit en este punt el PP que "unes vegades compartix i altres calla", esta política "no és solidaritat", sinó que és un "negoci institucionalitzat". Ha dit que "a la Comunitat Valenciana, l'assistència per cada menor estranger no acompanyat suposa 6.500 euros de la butxaca dels valencians. Eixos 6.500 euros no van per al seu manteniment directe, sinó per a tota la trama i infraestructura muntada al voltant d'eixos centres de menors".
"Que tornen a les seues cases", que "és on han d'estar"
Per esta raó, el síndic de Vox ha defensat que estos menors "tornen a les seues cases, als seus països d'origen", i que es tanquen "progressivament" els centres de menors estrangers, que suposen "en gran manera focus de delinqüència, sobretot quan no hi ha arrelament, quan les seues famílies estan en països d'origen, que és on han d'estar". Davant d'esta situació, ha demanat acabar amb el "balafiament" de diners destinats a estes persones, tot això "mentre no arriben les ajudes de la riuada" del 29 d'octubre.
Preguntat per si està relacionant les conseqüències de la immigració il·legal amb els atemptats terroristes, José María Llanos ha matisat que ell no ha "vinculat" les dos qüestions, sinó que simplement ha exposat "un record" de la seua infància: "És una altra qüestió, ací parlem de la inseguretat d'una política de portes obertes que es diu immigració il·legal, que els abandona al carrer i que després molts d'ells han de delinquir per a poder sobreviure. I qui ho paga? Els ciutadans".
Sobre si s'oposen al repartiment de migrants establit pel govern d'Espanya, ha assegurat que "absolutament, però ara i sempre", i ha apostat per no fomentar "les polítiques d'immigració il·legal, massiva i indiscriminada". "El missatge de Vox ha sigut sempre el mateix", ha recalcat.
El PP acusa el PSOE d'utilitzar els migrants
Per part seua, des del PP Juanfran Pérez Llorca s'ha mostrat "indignadíssim" amb "el repartiment de menes" establit pel govern, al qual ha reptat a "explicar al poble valencià per què ací sí que han d'arribar menors i a Catalunya i el País Basc no". En esta línia, ha acusat l'executiu central d'"utilitzar els immigrants" per a fer política i negociar. "Això és indignant, és la política més racista que he conegut en la meua vida", ha expressat.
A més, ha enlletgit els partits d'esquerra que "utilitzen els menes per a negociar amb Carles Puigdemont i amb Bildu", i ha considerat indignant "utilitzar els migrants per a aconseguir fins polítics", cosa "que fa el PSOE". "Els fets racistes són molt més perillosos que les paraules racistes, i això és el que fa el govern d'Espanya", ha agregat.
"Oblidem que parlem de persones"
Per contra, des del PSPV, María José Salvador ha qualificat d'"abominable" l'afirmació del síndic de Vox, a qui ha acusat de "generar odi" i ha recordat que "parla de xiquets" i de persones que fins i tot arriben a "arriscar la seua vida creuant una mar per a arribar a un altre costat i buscar un futur millor". "Al final oblidem que estem parlant de persones", ha lamentat.
En esta línia, ha enlletgit el PP que "assumisca els posicionaments de Vox" en matèria d'immigració, al mateix temps que ha advertit el Consell que ha de "complir la llei" i acollir els menors migrants, "una qüestió de drets humans", i ha cridat a allunyar-se de les manifestacions "racistes i xenòfobes". A més, ha defensat que la Comunitat Valenciana és una terra "hospitalària", com ho va demostrar en acollir l'Aquarius.
Paral·lelament, ha posat l'accent que el motiu que va donar Vox fa poc més d'un any per a abandonar els governs autonòmics, entre ells el de la Comunitat Valenciana, precisament perquè "no estaven disposats al fet que vingueren xiquets" no acompanyats. Tanmateix, ha incidit en el fet que, malgrat això, no han "deixat de secundar cada una de les mesures que Mazón ha portat" a les Corts.
Compromís assegura que el PP "s'arrossega" davant de l'extrema dreta
Des de Compromís, Joan Baldoví ha rebutjat les declaracions del síndic de Vox i ha posat l'accent en el fet que estes persones "l'única cosa que busquen és un futur millor" i ha lamentat que el PP "cada dia està entrant i acceptant el marc de persones sense cor que l'única cosa que busquen és el conflicte permanent per a traure rèdit polític i personal". "Em fa pena vore el PP arrossegar-se sota els postulats de l'extrema dreta", ha postil·lat el portaveu de la coalició.
El ministre de Política Territorial diu que faran complir la llei
Sobre eixa qüestió, el ministre de Política Territorial advertix que les forces de seguretat intervindran si alguna comunitat autònoma frena l'arribada de menors. En total, onze comunitats, deu d'elles governades pel PP i Castella-la Manxa, han recorregut contra la norma. La Comunitat Valenciana és la tercera autonomia que més migrants rep. Ángel Víctor Torres diu que faran que es complisca la llei.
Més llegit
-
Mor un jove de 21 anys en un accident laboral en una granja de Pinet
-
Un jove de 25 anys s'atrinxera a sa casa amb una escopeta de caça, a Agost
-
Investiguen la mort a Riba-roja de Túria d'un subinspector de la Policia Nacional retirat
-
Montserrat registra dos sismes de magnitud 2,5 i 1,8
-
Mor un home en un accident de tractor en bolcar el seu vehicle a Silla
-
Desmantellen un zoo privat clandestí amb més de 150 animals exòtics a Nules