L'Ajuntament de Borriana, governat pel PP, trenca el pacte amb Vox
L'alcalde, Jorge Monferrer, ha retirat la competència a tres dels quatre regidors de l'extrema dreta amb els quals governava per votar en contra de les noves ordenances municipals
L'alcalde de Borriana, el popular Jorge Monferrer, ha trencat el pacte amb Vox i ha retirat les competències a tres dels quatre regidors del partit d'extrema dreta per votar en contra de les ordenances fiscals, el pas previ a l'aprovació dels pressupostos.
Els regidors Juan Canós, Jesús Albiol i Antonio Ferrándiz es van pronunciar contra la proposta fiscal del consistori mentre la seua companya Beatriz Conejero va trencar la disciplina de partit i va votar-hi a favor, igual que Compromís.
El castic de Vox, soci de govern, va ser més dur que el del PSPV, que va abstindre's de les noves ordenances fiscals, les quals contemplen una nova reducció del 2% en l'impost sobre béns immobles (IBI) i una bonificació del 50% en l'impost sobre construccions, instal·lacions i obres.
Així les coses, el PP, amb huit regidors, renuncia als tres socis de l'extrema dreta que li asseguraven la majoria al consistori i l'estabilitat del govern municipal contra l'aliança del PSPV i Compromís, amb set i dos regidors respectivament. Sobre el quart, s'espera un pronunciament de Vox en les pròximes hores.
El trencament de Vox, amb quatre regidors, permetria empatar amb l'esquerra si la regidora Conejero s'alinea amb els postulats del PP. Una situació que donaria als tres regidors restants de la formació de Santiago Abascal la clau de les propostes del govern municipal.
Més llegit
-
La Guàrdia Civil deté l'home acusat d'apallissar la parella a Catarroja, que ha mort després d'estar tres dies en coma
-
Un accident amb set vehicles implicats i huit ferits obliga a tallar l’A-7 a Castalla
-
Ascer i els sindicats arriben a un preacord amb una pujada salarial del 8% en tres anys
-
Cites cancel·lades i pacients resignats en el primer dia de vaga dels metges, amb un seguiment que els sindicats xifren en el 90% i Sanitat rebaixa al 15%
-
Pérez Llorca: “Era important obrir el canal de comunicació amb les víctimes. Si decidixen no reunir-se amb mi, ho tornaré a intentar en un temps"
-
Mor Robe Iniesta, l’ànima d’Extremoduro, als 63 anys