La jutgessa de la Fórmula 1 demana informació sobre els ‘papers de Bárcenas’
Aquesta causa investiga les possibles irregularitats en les adjudicacions per a les obres del circuit urbà.
La jutgessa que investiga el cas de la Fórmula 1 de València ha sol·licitat al jutjat central d'instrucció número 5 de Madrid que li remeta la informació relativa a l’esmentada infraestructura que apareix en els papers de Bárcenas.
Aquesta causa, que investiga les possibles irregularitats en les adjudicacions per a les obres del circuit urbà, és una de les quatre actualment obertes en jutjats de València en relació amb la celebració d'aquest esdeveniment esportiu.
La jutgessa d'instrucció número 17, María del Carmen García Mingo, ha reclamat al jutjat "testimoniatges de les actuacions relacionades amb la construcció del circuit urbà de Fórmula 1 de València" que apareguen en la peça sobre els papers confiscats a l'extresorer del PP.
Així mateix, ha sol·licitat una còpia de l'informe de la intervenció general que està en el mateix cas i a la qual va fer referència l'exdirectiu de Fomento de Construcciones i Contratas (FCC) José Mayor Oreja, en la seua compareixença davant de la jutgessa del passat 7 de setembre.
Mayor Oreja, germà de l'exministre Jaime Mayor Oreja, va declarar que el citat informe de la intervenció general va permetre que s'arxivara la imputació contra ell en el cas Gürtel, per no haver-se pogut relacionar els moviments econòmics de FCC i les seues empreses amb els recollits en la comptabilitat de l'extresorer del PP.
A més, va negar que lliurara 150.000 euros en efectiu el 2008 al llavors secretari general del PP valencià, Ricardo Costa, per a finançar el partit.
Més llegit
-
À Punt revoluciona la graella amb nous formats i més informatius en directe per a apujar l’audiència
-
Els passatgers de Ryanair poden portar des de hui un equipatge de mà més gran i gratuït
-
Un incendi de vegetació a Oliva alerta els veïns de les vivendes pròximes en la localitat
-
Mor un home en un tiroteig al centre de Xirivella i a plena llum del dia
-
Menys alumnat i més professorat: el curs escolar arrancarà amb 810.730 estudiants en totes les etapes i 83.592 docents
-
Almenys quinze persones mortes i una vintena de ferides en descarrilar un funicular de Lisboa