La justícia belga deixa en llibertat amb mesures cautelars a Comín i Puig
Llarena va activar noves ordes europees per delictes de sedició, malversació de cabals públics i desobediència.
Un jutge d’instrucció belga ha deixat en llibertat sense fiança, però amb mesures cautelars, els exconsellers de la Generalitat de Catalunya fugits a Bèlgica Toni Comín i Lluís Puig.
Després de la compareixença d’aquest dijous encara no s’ha fixat data per a la vista en un jutjat de primera instància en la cambra de Brussel·les.
El passat dimarts el jutge del Tribunal Suprem Pablo Llarena va dictar noves ordes europees i internacionals de detenció i lliurament contra els exconsellers catalans Toni Comín, Clara Ponsatí i Lluís Puig. El Regne Unit es va pronunciar dimecres sobre l’euroordre de Ponsatí, a qui de moment han deixat en llibertat en assegurar que la sol·licitud “no proporciona detalls suficients de la naturalesa del delicte”.
Les ordes s’emeten per delictes de sedició i malversació de cabals públics, en el cas de Comín, i de malversació i desobediència, respecte a Puig.
Les tres euroordes se sumen a la que el magistrat va dictar contra l’expresident Carles Puigdemont després que es fera pública la sentència condemnatòria del ‘procés’.
Més llegit
-
La jutgessa de la dana cita Pérez Llorca, l'entorn de Mazón i el propietari d'El Ventorro
-
Mazón demana comparéixer dimarts en la comissió d’investigació sobre la dana a les Corts
-
Sanitat confirma un brot de sarna en una residència de majors a Catral amb 24 infectats
-
Un motorista mort i dos persones que anaven en patinet ferides en un accident a València
-
Nuvolositat en augment, a l'espera de ruixats dijous
-
Ruixats i tempestes a la vista