La independència judicial centrarà el debat de la sessió de control al Senat
El govern espanyol haurà de respondre arran de la renúncia sobtada del magistrat Manuel Marchena a presidir el Consell General del Poder Judicial.
La renúncia sobtada del magistrat Manuel Marchena a presidir el Consell General del Poder Judicial centrarà aquest dimarts la sessió de control del Senat. Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) i Bildu preguntaran al govern en el Senat sobre la independència judicial, després de les declaracions del dilluns d'Ignacio Cosidó, portaveu del PP en la cambra alta, en les quals presumia que el seu partit controlaria “des de darrere” el Tribunal Suprem amb el pacte per a renovar el CGPJ.
Tres senadors d'ERC, Mirella Cortés, Miquel Àngel Estradé i Joaquim Ayats, presentaran una bateria de preguntes sobre la independència judicial, una de les quals és si el govern pensa modificar la Llei orgànica del poder judicial per a “intentar que l'elecció de jutges no estiga polititzada”.
El portaveu de Bildu, Jon Iñarritu, interrogarà sobre els missatges d'Ignacio Cosidó, portaveu del PP en la cambra alta. La senadora de Ciutadans, Lorena Roldán, també té previst preguntar a la ministra de Justícia sobre la independència judicial.
D'altra banda, el president del govern, Pedro Sánchez, que assistirà a la sessió de control del Senat i haurà de respondre també a la pregunta del Grup Parlamentari Popular sobre si concediria indults als líders del “procés” en cas que siguen condemnats.
També respondrà Sánchez al PDeCAT sobre el canvi de l'executiu actual respecte a l'anterior en relació a Catalunya, i a EH-Bildu sobre les transferències de competències al govern basc en el marc de l'Estatut de Gernika.
Units Podem preguntarà sobre l'efectivitat de l'acció del govern davant la violència masclista, sobre la posició de l'executiu davant el rebuig d'Europa dels pressupostos d'Itàlia, i sobre si creuen que el reconeixement de la iniciativa pública en l'economia és incompatible amb un estat democràtic.
Més llegit
-
Sanció de 650.000 euros a la VIU per obligar l'alumnat a identificar-se amb reconeixement facial en els exàmens
-
Un accident múltiple provoca quasi nou quilòmetres de retenció a l'A-7 entre Picassent i Torrent
-
Una jornada més de ratxes fortes deixa limitacions en els trens, dos vols desviats i més de 200 servicis dels bombers
-
Dos dones ferides al centre de València en caure'ls un arbre pel vent
-
Més avisos taronja per vent a la vista
-
Catalá anuncia que se sancionarà a Compromís per "embrutar la ciutat" amb la seua nova campanya sobre transport
Més vist
Més escoltat
-
11.02.2026 | 90 minuts
-
11.02.2026 | L'hora de la cultura | 'Sentim les llibreries' i 'Anatomía del silencio'
-
11.02.2026 | Paula Montalbán presenta ‘Abans’, el seu primer senzill
-
10.02.2026 | ‘L’espurna de la ciència’: dones que transformen la investigació
-
11.02.2026 | Referents femenins en la ciència i la tecnologia
-
10.02.2026 | Cadena de valor | El lloguer ja s’emporta el 38% dels ingressos familiars a la Comunitat Valenciana