Iglesias insisteix en el govern de coalició i no descarta un ‘no’ en la investidura
La quarta reunió amb Pedro Sánchez per a buscar un possible acord acaba sense avanços.
El secretari general de Podem, Pablo Iglesias, continua insistint en la idea de tancar un govern de coalició amb el PSOE. Aquest dimarts s'ha reunit per quarta vegada amb el president en funcions, Pedro Sánchez, però les negociacions segueixen encallades. Fins al punt que, per primera vegada, el líder de la formació morada ha dit que no descarta votar en contra en la investidura, segons han informat fonts socialistes.
La trobada entre Sánchez i Iglesias, que el PSOE ha qualificat de "cordial", ha durat vora una hora. El president de l'executiu espanyol li ha tornat a proposar un govern de cooperació, sense presència del partit morat en el Consell de Ministres però basat en la col·laboració en tres àmbits (programàtica, parlamentària i institucional). A més, ofereixen incorporar una comissió de seguiment al possible acord de governabilitat que es tanque.
Fonts de Podem expliquen que han insistit a Sánchez que decidisca "si vol un acord amb l'esquerra o amb la dreta" per a tirar avant la investidura, que el PSOE vol sotmetre a votació en el mes de juliol "amb o sense suports".
Més llegit
-
Carlos Mazón presenta la dimissió com a president de la Generalitat: "Ja no puc més"
-
Mazón compareix a les 9 hores per a aclarir el seu futur polític després de parlar diverses vegades este diumenge amb Feijóo
-
Vilaplana declara que Mazón atenia telefonades a El Ventorro i que no feia la sensació de tindre pressa quan es van separar al pàrquing
-
Vilaplana declara que Mazón atenia telefonades al Ventorro i que no feia la sensació de tindre pressa quan van separar-se
-
Convocades les oposicions per a cobrir 1.959 places de mestres, que per primera vegada s'iniciaran al setembre
-
L'esquerra demana a Mazón que dimitisca ja i convoque eleccions: "Abans o després el poble valencià parlarà"