El Govern de la Nau es reuneix per a debatre els seus primers pressupostos fora del pla d'ajust
L’executiu municipal de València, en la reunió anual, aborda els pressupostos de 2019 i les prioritats de gestió.
Els partits que formen el govern de l’Ajuntament de València (Compromís, PSPV i València en Comú) s’han reunit aquest dissabte per a debatre les línies principals dels pressupostos del 2019 i analitzar el que cal millorar. Respecte al pacte de la Nau, l’alcalde Joan Ribó ha explicat que, tot i que els pactes són complexos, s’ha de treballar per ser més efectius i afirma que volen reeditar la coalició política per a tornar a governar.
“Vull destacar la normalitat i la voluntat de continuar treballant perquè el Govern continue en un futur”, ha expressat l’alcalde. Així mateix, s’ha mostrat satisfet per l’“alliberament” del pla d’ajustament –un programa promogut pel govern espanyol, que obliga a pagar el deute i impedeix demanar crèdits, contractar personal o crear empreses públiques– i ha destacat la tasca de l’executiu que presideix per a “abaixar l’endeutament que havíem heretat”.
Per la seua banda, la portaveu socialista en l’Ajuntament, Sandra Gómez, ha incidit que l’eixida del pla d’ajust “ha permés alliberar recursos econòmics per a prioritzar els serveis i dotacions a les famílies treballadores”. “Entenem que han de ser uns pressupostos amb caràcter social, que vagen en la línia de crear ocupació i reforçar l’estat de benestar des d’un punt de vista modern”, ha afegit.
En referència a l’estat de benestar, Gómez ha explicat que aquest “no és solament sanitat, educació o pensions”, sinó que també és “dependència i garantir el dret a l’habitatge”.
Accés a habitatge digne
La regidora d’Habitatge i portaveu de Podem València, Maria Oliver, ha destacat que “una de les línies fonamentals dels pressupostos és l’accés a l’habitatge digne”. Oliver ha indicat que el govern municipal ha de donar solució “a una situació que ve de la precarietat laboral, però que es veu incrementada per la pujada dels preus de lloguer”.
“És el moment de començar a planificar un treball que no s’acaba el pròxim mes de maig, sinó que ha de continuar”, ha resumit després el regidor de Cultura Festiva i portaveu de Compromís, Pere Fuset. Fuset ha incidit en les qüestions de mobilitat, particularment l’EMT, la neteja i els jardins com a objectius principals per als pressupostos, a més de sumar-se a l’objectiu d’“afavorir l’accés a l’habitatge”.
Com que es tracta d’un any electoral, l’equip del govern de la Nau programarà fins al juny en una primera fase i programarà una segona fase després dels comicis.
Més llegit
-
Jove cantant de Cullera reinventa el clàssic "Xiqueta meua" en una cançó tecno d'empoderament femení
-
Els trens de Rodalia no arribaran a València abans de les mascletaes, però es programaran més combois en les hores prèvies
-
L'incendi d'un camió talla 45 minuts l'A-7 a Paterna (Horta Nord) cap a Barcelona i causa una cua quilomètrica
-
El president de la Cambra de Comerç d'Alacant queda en llibertat amb càrrecs
-
Renfe culpa l'Ajuntament de València pels trens afectats per les mascletaes i esborra un tuit que l'acusava de no garantir la seguretat
-
L'Ajuntament de València convoca la junta local de seguretat per a abordar el problema dels trens