El govern espanyol desclassifica documents relacionats amb l’operació Kitchen
Marlaska no ha volgut pronunciar-se sobre noms propis, tot i que li han preguntat directament per l’exministre Fernández Díaz.
El govern espanyol ha desclassificat i ha remés a l'Audiència Nacional documentació sobre seguiments realitzats en la denominada operació Kitchen. El passat mes de desembre, l’executiu espanyol ja va alçar el secret sobre una altra sèrie de notes relacionades amb el presumpte espionatge a l’extresorer del Partit Popular Luis Bárcenas, ordenat des del Ministeri d’Interior en 2013.
El ministre de l'Interior, Fernando Grande-Marlaska, ha confirmat la desclassificació de nous documents. En roda de premsa, Marlaska no ha volgut pronunciar-se sobre noms propis, ja que li han preguntat per l’exministre Jorge Fernández Díaz, tot i que sí que ha destacat que l'executiu espanyol només desclassifica documents a petició d'un jutge i en casos que considera "absolutament greus".
En aquest cas, es tracta de possibles delictes de corrupció i de la suposada utilització de fons i mitjans públics amb finalitats "il·lícites", perquè suposadament l'operatiu el van muntar policies i els pagaments al xòfer de Bárcenas per la informació es van fer amb fons reservats.
La documentació s'ha enviat als dos magistrats interessats en aquest cas: el jutge Manuel García Castellón, que l'investiga en una peça del cas Tàndem sobre els possibles delictes comesos per l’excomissari José Villarejo; i el jutge José de la Mata, que indaga sobre la presumpta caixa B del Partit Popular arran dels "papers de Bárcenas", els mateixos que presumptament volien robar-se en aquell operatiu.
Més llegit
-
Diumenge amb pluges molt intenses al litoral de València, en avís roig des de les 12:00 hores
-
Protecció Civil envia un ES-Alert per risc d’inundacions al litoral nord i sud de València
-
València suspén els actes nadalencs, anul·la exàmens i demana ajornar partits per l’alerta roja per pluges
-
L'Aemet eleva a roig l'avís per pluges intenses i tempestes al litoral de València per a este diumenge
-
Pluges generals i molt fortes. AVÍS ROIG ACTIU
-
La Font d'en Carròs, a la Safor, acumula 145 l/m² en les últimes dotze hores
Més vist
Més escoltat
-
13.12.2025 | Fem banda T2
-
12.12.2025 | Carlos Civera presenta '4 historias al piano: las baladas de Chopin'
-
13.12.2025 | Els últims '90 minuts'
-
12.12.2025 | TERRA DE BOUS
-
12.12.2025 | Les notícies del migdia
-
12.12.2025 | "El més viral", amb Fran Sevilla | L’aplaudit discurs de Nerea Pérez de las Heras en els Premis Ídolo