El govern espanyol crea un comité de veus expertes per a coordinar la reconstrucció i convida Gan Pampols
El grup de treball, que integrarà especialistes d'àmbits diversos per a oferir propostes de reconstrucció des d'una òptica "multidisciplinària", es constituirà formalment el 31 de gener
El govern d'Espanya constituirà un comité de veus expertes "per a analitzar la situació després de la dana i oferir propostes de reconstrucció des d'una òptica multidisciplinària". Un grup de treball què incorporarà "especialistes de l'àmbit econòmic, mèdic, urbanisme, agricultura, meteorologia, canvi climàtic, indústria i cooperativisme i diferents col·lectius socials", segons ha anunciat este divendres la delegació del govern a la Comunitat Valenciana.
El comité l'oficialitzarà el pròxim divendres, 31 de gener, el ministre de Política Territorial, Ángel Víctor Torres. A eixa primera reunió s'ha citat també el vicepresident segon i conseller per a la Recuperació Econòmica i Social, Francisco José Gan Pampols. Segons la nota informativa emesa per la delegació del govern espanyol, perquè "és important que l'òrgan puga comptar amb la visió del govern autonòmic en esta àrdua tasca".
Un instrument del govern espanyol per a tasques de "coordinació"
D'acord amb el comunicat, el comité d'experts "serà un instrument a la disposició del govern espanyol i del comissionat de l'executiu central per a la Reconstrucció, José María Ángel, per a desenvolupar tasques de coordinació". Cal recordar que els delegats del govern central i el Consell per a la reconstrucció, Ángel i Gan, encara no s'ha reunit formalment, quan ja han passat prop de tres mesos des de la barrancada.
En la nota que dona compte del nou instrument, la delegada del govern espanyol explica que en vista d'“el complicat escenari” al qual s'enfronta València després de la dana es requereix “la col·laboració de tota la societat en conjunt, una coordinació rigorosa entre institucions i experts de la més alta qualificació per a afrontar les labors de reconstrucció i recuperació social, econòmica i territorial”. Només així, ha afegit, “la societat valenciana pot rebre la resposta que mereix i que li permetrà eixir amb força d'esta crisi sense precedents”.
Més llegit
-
Tanca el museu de Nino Bravo a Aielo de Malferit perquè la família no renova la cessió de drets
-
L'Aemet activa un avís taronja a València des de les 9 hores de dimarts per ratxes de fins a 90 km/h
-
Sanció de 650.000 euros a la VIU per obligar l'alumnat a identificar-se amb reconeixement facial en els exàmens
-
Metrovalència recupera la circulació en la línia 1, interrompuda de vesprada este dilluns per un atropellament
-
L’hotel del Benidorm Fest llança un comunicat fals i es queda tan... Pancho
-
Congestió a l'entrada per la pista de Silla a causa d'un accident a Alfafar