El govern espanyol confirma que no reformarà el sistema de finançament autonòmic aquesta legislatura
La vicepresidenta de l’executiu espanyol argumenta que és per falta de temps i per la proximitat de les eleccions el 2019.
La vicepresidenta del govern espanyol i ministra d'Igualtat, Carmen Calvo, ha assegurat aquest dimecres en el Ple del Congrés que l’executiu no reformarà el sistema de finançament autonòmic en aquesta legislatura. Calvo ha argumentat que és conseqüència de la falta de temps i la proximitat dels processos electorals de 2019.
"Des del primer minut vam dir que en aquesta legislatura no hi hauria possibilitat de tirar avant el model de finançament autonòmic", ha contestat Calvo quan la portaveu adjunta de Ciutadans en la cambra baixa Melisa Rodríguez li ha preguntat quan es va a dur a terme aquesta reforma.
Rodríguez, que ha criticat la "falta de coordinació" de l'executiu, li ha recordat que el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, va dir en arribar al càrrec que no tardaria a convocar eleccions generals, i en aquest cas entenia que no donara temps a modificar el sistema de finançament.
Després d'insistir que no dona temps a aconseguir un acord amb les comunitats autònomes, Calvo ha dit a Rodríguez que a Ciutadans no els preocupa realment aquest assumpte i que el seu problema és que "no s'ha sabut situar" en l'escenari polític des que governa Pedro Sánchez.
Reivindicació del Botànic
El canvi en el sistema de finançament és una de les principals reivindicacions de la Generalitat des de l’inici d’aquesta legislatura. De fet, el passat 13 de setembre, Les Corts van aprovar una proposta consensuada pels grups del pacte del Botànic per a demanar el govern d’Espanya que accelerarae "urgentment, abans de 2019" l’inici de les negociacions sobre nou model de finançament autonòmic.
Més llegit
-
La Guàrdia Civil no descarta l'aparició de més cadàvers després dels cinc trobats en aigües de Sagunt, Cullera i Castelló de la Plana
-
Alerta taronja per pluges i tempestes molt fortes a Castelló i València
-
València tanca parcs i cementeris i suspén el Certamen de Bandes per l'alerta de pluja
-
La Generalitat activa un pla de xoc per frenar la superpoblació de senglars, que afecta el 80% dels municipis i causa 800 accidents a l’any
-
L'UME es desplega a la Ribera Alta de l’Ebre (Saragossa) per alerta roja de pluges torrencials
-
Avís especial per dana dissabte al nord de Castelló i València, amb possibles tronades fortes i graníssol