El govern envia finalment dos avions militars a Israel per a evacuar uns 500 espanyols
Les aeronaus han patit la suspensió dels vols comercials després de l'ofensiva llançada per Hamàs
La ministra de Defensa en funcions, Margarita Robles, ha informat aquest dimarts de vesprada que finalment són dos els avions militars que el departament ha enviat per a evacuar uns 500 espanyols que continuen a Israel, l'estada dels quals seria de caràcter temporal, però han patit la suspensió dels vols comercials després de l'ofensiva llançada pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs). Així ho ha traslladat Robles als mitjans de comunicació, amb la precisió que el Comandament d'Operacions s'ha posat en marxa immediatament després que el ministre d'Afers exteriors, Unió Europea i Cooperació, José Manuel Albares, s'haja dirigit al departament que dirigeix.
Robles ha explicat que es tracta de dos Airbus A3300 i que el primer d'ells ja està de camí a Tel-Aviv. S'ha enlairat entorn de les 15:30 hores (hora espanyola), amb una mica de retard, fins que s'han aconseguit els permisos d'eixida i aterratge corresponents. A més, eixirà un altre A330 cap a les 20:30 hores. En total, segons ha explicat Robles, les aeronaus completaran el viatge en unes set hores, més una hora perquè els espanyols embarquen.
La titular de Defensa en funcions ha indicat que l'ambaixada d'Espanya a Israel xifra en uns 500 els espanyols que es trobaven allí per raons de turisme o treball. Cada avió té capacitat per a 272 persones, sense comptar tripulació ni metge, segons precisen des de Defensa.
Robles ha assegurat que “no està previst” que s'evacue altres espanyols que estan a Israel per motius diferents. “No és una situació en la qual els ciutadans vulguen deixar Israel i això és un escenari que no es planteja”, ha agregat.
Més llegit
-
Protecció Civil envia un ES-Alert per risc d’inundacions al litoral nord i sud de València
-
Diumenge amb pluges molt intenses al litoral de València, en avís roig des de les 12 hores
-
València suspén els actes nadalencs, anul·la exàmens i demana ajornar partits per l’alerta roja per pluges
-
L'Aemet eleva a roig l'avís per pluges intenses i tempestes al litoral de València per a este diumenge
-
Investiguen una dona de València que tenia més de trenta figures d’ivori il·legals a sa casa
-
Pluges generals i molt fortes. AVÍS ROIG ACTIU