El Govern d’Espanya valora “l’alta qualificació” i la “lleialtat” dels nous membres del Consell d’Estat
Sáenz de Santamaría s’incorpora al màxim òrgan consultiu de l’executiu, que presideix la que va ser també exvicepresidenta, Fernández de la Vega.
L’exvicepresidenta del govern espanyol de l’executiu de Mariano Rajoy, la popular Soraya Sáenz de Santamaría, s’ha incorporat al Consell d’Estat, el màxim òrgan consultiu de l’executiu. El consell de ministres ha aprovat aquest divendres el seu nomenament, juntament amb els de l’expresidenta del Tribunal Constitucional (TC), María Emilia Casas, l’exsenador d’Iniciativa per Catalunya-Els Verds, Jordi Guillot i l’exmagistrada del TC, Elisa Pérez Vera.
El govern espanyol també ha certificat la continuïtat com a consellers de l’exministre de Justícia, José María Michavila, l’expresident del Senat, Juan José Laborda, l’exministre d’UCD, Juan Antonio Ortega, i l’exconsellera del Govern d’Astúries, Amelia Valcárcel.
La ministra portaveu, Isabel Celaá, ha valorat la “lleialtat” i l'alta qualificació política i jurídica dels nous membres del Consell d'Estat, que presideix la que va ser també exvicepresidenta del govern en l’anterior etapa socialista, María Teresa Fernández de la Vega.
Fonts pròximes a Sáenz de Santamaria, citades per Efe, asseguren que es tracta d’un càrrec no retribuït ni incompatible amb altres activitats, pel qual l’exvicepresidenta només cobrarà les dietes per l’assistència a plenaris.
En una visita a Ifema, la fira de Madrid, el secretari general del PP, Teodoro García Egea, ha saludat la incorporació de Sáenz de Santamaría a l’òrgan consultiu però ha declinat respondre als periodistes si l’actual president del PP coneixia la decisió, que ha situat en l’àmbit personal.
El nomenament dels nous consellers implica també l’eixida d’altres, com ara Ana Palacio, Isabel Tocino, Manuel José Silva i María Luisa Cava de Llano.
Més llegit
-
Una desfilada de devoció per a teixir un crit de pau
-
Vota per la millor crítica d'À Punt – Falles 2026
-
Carsí es disculpa per no acabar falles i lamenta "la falsa lucidesa d'un taller moribund que no va donar més de si"
-
Catalá assegura que mai s'ha negat al debat sobre la taxa turística: "Sempre hem dit que és un debat interessant"
-
La Comunitat Valenciana s’acomiada del ponent amb un augment de la nuvolositat i un descens de la temperatura
-
Ferit greu un xiquet de dos anys que va caure del balcó d'un edifici a Catarroja
Més vist
Més escoltat
-
17.03.2026 | 90 minuts
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Primera Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Segona Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Quarta Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Tercera Part
-
18.03.2026 | Les notícies del migdia