El govern central convoca a les comunitats autònomes per a preparar-se en vista a un Brexit dur
L’executiu considera que Espanya “està preparada” per a afrontar les conseqüències negatives d’una eixida del Regne Unit de la UE sense acord.
El govern espanyol reforçarà la cooperació amb les comunitats autònomes en els seus plans de contingència per a afrontar un Brexit sense acord i, per això les convocarà a una reunió de la Conferència per a Assumptes Relacionats amb la Unió Europea (CARUE).
Així s’ha decidit en la Comissió Interministerial per al Brexit, que s’ha reunit aquest dijous, i que ha presidit el cap de l’executiu en funcions, Pedro Sánchez. En aquesta trobada s’ha analitzat el pla de contingència i s’ha constatat que “Espanya està preparada per a afrontar les conseqüències negatives d’un Brexit sense acord”.
En qualsevol cas l’executiu central vol reforçar la cooperació amb els governs autonòmics i per això ha convocat la reunió de la CARUE. A més, en vista a la proximitat del 31 d’octubre, data prevista perquè es faça efectiva l’eixida del Regne Unit de la UE, un grup de treball dependent de la Comissió Interministerial per al Brexit es reunirà cada setmana per a fer un seguiment exhaustiu de la implementació dels últims detalls dels plans de contingència.
Més llegit
-
L'estiu més càlid en almenys un segle i mig donarà pas a una tardor previsiblement també amb temperatures per damunt del normal
-
Cremen el cotxe d'un dels detinguts pel tiroteig a Alzira en què va morir un home
-
La Diputació de València anuncia el tancament del Teatre Principal per danys estructurals
-
Miquel Baquero (La Fe) sobre els nous medicaments per a frenar l'Alzheimer. "La majoria de professionals esperàvem que també es finançaren"
-
El Poder Judicial arxiva per unanimitat les queixes de Pradas i Argüeso contra la magistrada que investiga la dana
-
Cremen dos cases vinculades als germans detinguts pel tiroteig mortal a Alzira
Més vist
Més escoltat
-
21.09.2026 | Veritats provisionals amb Juli Peretó
-
21.09.2026 | 90 minuts
-
Capítol 5: Del clic a la botiga; com està canviant la manera de comprar
-
21.09.2026 | «Ahlam»: el teatre posa veu als somnis de les dones refugiades palestines
-
22.09.2026 | CD Acero: el renàixer dels Lleons del Mediterrani
-
22.09.2026 | El partit de la una