El govern central aprova una declaració de rebuig a la condemna a mort de Lluís Companys en 1940
El Consell de Ministres avança que l'aeroport del Prat passarà a incloure el nom de Josep Tarradellas, president català en l'exili.
El Consell de Ministres reunit aquest divendres a Barcelona ha aprovat una declaració en la qual rebutja i condemna el consell de guerra que en 1940 va sentenciar a mort el president de la Generalitat de Catalunya Lluís Companys.
En aquesta declaració, l'executiu proclama a més el seu reconeixement i la restitució de la dignitat de Companys com a president de la Generalitat Catalana.
A més, el Consell de Ministres ha decidit canviar la denominació oficial de l'aeroport del Prat, que passarà a incloure el nom de Josep Tarradellas, president de la Generalitat en l'exili i a qui el primer govern central d'Adolfo Suárez va restablir la legitimitat.
Més llegit
-
Vota per la millor Foguera infantil d’À Punt – Fogueres 2026
-
Interceptats dos menors armats amb un matxet i un bat en un atac en un institut a Foios
-
Crim a Almenara: detingut un home per matar a punyalades l'exparella de la nóvia després d'una discussió
-
Els Àngels - Felipe Bergé, millor foguera infantil de la Categoria Especial
-
La calor extrema deixa ja cinc morts a la Comunitat Valenciana
-
Feijóo demana unitat per a guanyar les eleccions del 2027 en un acte de partit celebrat a Sueca