El germà de Sánchez nega irregularitats en la seua contractació i la d'un assessor de la Moncloa en la Diputació de Badajoz
David Sánchez està investigat en els jutjats extremenys per prevaricació, tràfic d'influències i malversació
David Sánchez, germà del president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha tornat a defensar la seua innocència este divendres davant de la titular del jutjat d'instrucció número 3 de Badajoz, que l'investiga per la presumpta contractació irregular com a coordinador d'activitats dels conservatoris de la Diputació de Badajoz el 2017.
És la segona vegada que compareix per este assumpte als jutjats, en esta ocasió havia d'aclarir quin paper va tindre en l'adjudicació sota sospita en la mateixa entitat provincial extremenya, d'un lloc de treball a Luis Carrero, un assessor de la Moncloa que també era amic seu. Sánchez, que només ha respost preguntes del seu advocat, ha negat irregularitats en esta contractació i ha assegurat que no hi va intervindre.
El germà del líder del PSOE està investigat per prevaricació, tràfic d'influències i malversació. La magistrada Beatriz Biedma va obrir una peça separada per prevaricació per uns correus electrònics en què Sánchez i l'extreballador de la Moncloa donaven per fet la incorporació d'este últim a la corporació provincial de Badajoz. Sánchez ha afirmat que tot és un malentés i ha emmarcat este encreuament de missatges —en el qual Carrero es referia a ell com a “germanet”— en una relació personal de fa molt de temps entre els dos.
A més de David Sánchez, estan citats a declarar este divendres com a investigats l'exassessor Carrero i el diputat de Cultura de la Diputació de Badajoz. També ha testificat la directora d'orquestra Cristina de Frutos, una de les onze persones aspirants a la plaça que va ocupar finalment el germà del president a la corporació provincial. Després de prestar declaració davant de la magistrada, ha dit als periodistes que l'esperaven a l'eixida dels jutjats que "no hi va haver igualtat d'oportunitats" en el procés de selecció.
Més llegit
-
L'Aemet eleva a roig l'avís per pluges intenses i tempestes al litoral de València per a este diumenge
-
L'alcalde d'Almussafes dimitix dels càrrecs en el PSPV-PSOE per les dos denúncies d'assetjament laboral i sexual
-
Pluges generals i molt fortes. AVÍS ROIG ACTIU
-
La resurrecció haurà d'esperar (2-1)
-
Protecció Civil envia un ES-Alert per risc d’inundacions al litoral nord i sud de València
-
Els pescadors valencians podran treballar 143 dies en el 2026 en compte dels 9,7 que proposava inicialment Brussel·les
Més vist
Més escoltat
-
12.12.2025 | 90 minuts
-
12.12.2025 | Carlos Civera presenta '4 historias al piano: las baladas de Chopin'
-
12.12.2025 | TERRA DE BOUS
-
12.12.2025 | Les notícies del migdia
-
12.12.2025 | ContrÀpunt
-
12.12.2025 | "El més viral", amb Fran Sevilla | L’aplaudit discurs de Nerea Pérez de las Heras en els Premis Ídolo