La Generalitat recupera l’assignatura d’estrangeria i la de violència de gènere a l’Escola de Policia Local
L’IVASPE impartia l’assignatura amb el nom estrangeria, immigració il·legal i delinqüència, i violència intrafamiliar, des que Vox va canviar la nomenclatura
La Generalitat ha restituït el nom original de l'assignatura d'estrangeria i la de violència de gènere en el curs de formació per a policies locals que s'imparteix a l’IVASPE, l’Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències.
Una decisió que rectifica la postura dels exresponsables de la Conselleria de Justícia, en l'etapa dirigida per la consellera de Vox, Elisa Núñez, que decidiren anomenar l'assignatura estrangeria, immigració il·legal i delinqüència, i violència intrafamiliar.
L’associació València Acull ha celebrat a les xarxes socials la decisió de l’actual conseller d’Interior i Emergències del PP, Juan Carlos Valderrama, de recuperar les nomenclatures del pla d’estudis original.
El PSPV i Compromís havien denunciat el canvi per vincular migració i delinqüència en el cas de l’assignatura d’estrangeria, i per invisibilitzar la plaga de la violència contra les dones en el cas de l’assignatura violència de gènere i havia exigit la restitució, fet que ara s’ha produït.
Més llegit
-
El govern espanyol iniciarà el 16 de gener les obres per a recuperar tres platges del sud de Cullera desaparegudes per l'erosió
-
Castelló de Rugat repartix quatre milions del primer premi: “Els hem venut tots per finestreta, a particulars, a excursionistes..."
-
La jutgessa de la dana cita a declarar dos advocats de la Generalitat per les contradiccions sobre un possible confinament de la població
-
Trump busca fórmules per a comprar Groenlàndia, després de coquetejar amb una invasió armada
-
Detinguts un home i una dona acusats de fins a 14 robatoris en vivendes i establiments de Nàquera
-
Burgos-València i Betis-Elx en octaus de Copa del Rei