La Generalitat assegura que només té un paper mediador en el nivell d'aigua de l'Albufera
La consellera, Mireia Mollà, ha informat que no gestionen les comportes a menys que hi haja incompliment de la normativa.
La consellera d'Agricultura i Desenvolupament Rural, Mireia Mollà, ha informat en la comissió de medi ambient de les Corts que la Generalitat només té un paper mediador respecte al nivell de l'aigua de l'Albufera. De fet, ha assegurat que des de la Conselleria no el gestionen a menys que hi haja un incompliment de la normativa per part de l'ens que l'administra.
Mollà ha comparegut després que el grup Ciutadans ho demanara per a explicar l'alarmant descens del nivell d'aigua a l'Albufera que s'ha donat aquest estiu. Així, la consellera ha volgut recordar que el 2018 es va crear una orde per a arreplegar les condicions límit de l'aigua segons l'època de l'any. D'aquesta forma, s'asseguraven que es mantenirà un nivell òptim per a la conservació de la flora i la fauna autòctona.
Segons ha precisat, "en general s'han complit sempre els nivells", i ha atribuït la baixada del passat estiu a un fet "puntual i aïllat" que espera "no torne a passar" i la Generalitat "vetlarà" perquè es complisca, encara que ha insistit que "no gestionarà els bombaments".
Per la seua banda, el diputat de Ciutadans a les Corts, Eduardo del Pozo ha assenyalat que si no es prenen mesures com més prompte millor, "l'Albufera de València es transformarà en un vertader desert a Europa".
Més llegit
-
Nou atac vandàlic als sanitaris de la Coma: el cotxe d'atenció domiciliària apareix amb els vidres trencats
-
Víctimes de la dana reclamen 58 milions a la Generalitat i la CHX per via administrativa
-
Espí rescata el Llevant a Los Arcos (3-4)
-
L'actor Johnny Depp dona 65.000 dòlars a una associació musical de Massanassa afectada per la dana
-
Més freqüències, 22 combois nous i ampliació de la xarxa: el full de ruta de Metrovalència i el TRAM d'Alacant fins al 2030
-
Educació proposa que el professorat elabore activitats i les pose en la plataforma quan se suspenguen les classes per alerta meteorològica