Directes
Ara en la televisió
TV en directe

La Generalitat anuncia ajudes per a la replantació de cultius afectats per la dana

La mesura contempla una ajuda directa de 6.000 euros per hectàrea per a aquells agricultors que replanten o ja hagen replantat cultius permanents

Imatge d'arxiu d'un tarongerar / Shutterstock

La Generalitat ha anunciat en un comunicat una nova línia d'ajudes de 26,7 milions d'euros dirigida als agricultors que han patit greus pèrdues a causa de la dana a la Comunitat Valenciana, "amb l'objectiu de donar suport a la recuperació del teixit agrícola i garantir el futur de les explotacions afectades".

La mesura contempla una ajuda directa de 6.000 euros per hectàrea per a aquells agricultors que replanten o ja hagen replantat cultius permanents, principalment arbres fruiters, cítrics i vinya, a les zones greument afectades pel temporal d'octubre del 2024. Per a poder accedir a la subvenció, els beneficiaris hauran de replantar una densitat mínima de plantes per hectàrea, que s'establirà en funció del tipus de cultiu.

El cap del Consell, Juanfran Pérez Llorca, ha subratllat que esta iniciativa respon al compromís del govern valencià amb el sector primari perquè “els nostres agricultors no poden afrontar sols les conseqüències d'una catàstrofe com esta". "Des de la Generalitat estem actuant amb determinació perquè puguen tornar a produir, recuperar les seues explotacions i continuar sent el motor econòmic de moltes comarques”, ha afegit.

"Esforç important" per a reconstruir després de la dana

El president ha recordat que esta ajuda se suma "a l'important esforç inversor fet per la Generalitat durant l'últim any per a reconstruir infraestructures danyades per la dana". En este sentit, ha manifestat que “ja estan executats tots els camins rurals amb els quals ens vam comprometre, amb una inversió de més de 30 milions d'euros, igual que ja estem reparant algunes de les canalitzacions al pas pels nuclis urbans, amb una inversió de 29 milions d'euros”.

Pérez Llorca ha agregat que “el Consell també ha complit amb els regants en destinar prop de sis milions d'euros per a la reparació d'infraestructures de regadiu”. En concret, des del Consell afirmen que s'estan invertint més de 100 milions d'euros en actuacions i ajudes a l'agricultura, ramaderia, indústria agroalimentària i infraestructures hídràuliques.

A més, ha destacat que la recuperació del camp valencià és una prioritat estratègica per al Consell, tant pel seu pes econòmic com pel seu paper en la vertebració territorial i la protecció del món rural. "La Generalitat continuarà treballant amb els ajuntaments i amb les organitzacions agràries per a agilitzar la recuperació de les explotacions afectades i reforçar al sector enfront de fenòmens meteorològics extrems", han conclòs des de la Generalitat en el comunicat.

També et pot interessar