La Generalitat anuncia 294 milions per a 2.457 habitatges de lloguer assequible durant els pròxims cinc anys
Aquesta iniciativa es durà a terme en 18 municipis de la Comunitat Valenciana i el 10% estaran reservats a víctimes de violència masclista
La Generalitat pretén amb el Pla d’Habitatge 2400 construir 2.457 habitatges públics els pròxims cinc anys per a destinar-los a lloguer assequible en 18 municipis. I ho farà mitjançant promocions públiques, cessió de solars a promotores i cooperatives i projectes pilot d'eficiència i sostenibilitat, amb l'objectiu d'acostar-se a la mitjana europea i donar resposta a les necessitats post-Covid. Així ho ha explicat el vicepresident segon i conseller d'Habitatge, Rubén Martínez Dalmau. En l'acte, al Palau de la Generalitat, han estat presents responsables del Consell i també alcaldes, representants de la patronal valenciana i dels sindicats, entre altres.
Per a aconseguir-ho, el Pla 2400 preveu una inversió publicoprivada de 294 milions d'euros, 213 dels quals que aportarà el Consell, i generar fins a 13.500 llocs de treball directes i indirectes. "És una reposada potent i necessària a una emergència residencial que ha aguditzat la pandèmia", ha destacat el president, Ximo Puig. Aquest pla aspira a rebre fons europeus, segons han detallat els responsables polítics.
Aquests nous habitatges es construiran a Alcoi, Alacant, el Campello, Elx, Sant Joan, Torrevella, Albaida, Alzira, Benaguasil, Gandia, Manises, Silla, Torrent, València, Borriana i Almassora, i el 10% estarà reservat per a víctimes de la violència masclista.
“Aquest és un primer pas”, ha resumit Martínez Dalmau, que ha anticipat un segon pla municipal. A Espanya, ha indicat el vicepresident segon, el parc públic d'habitatge dona cobertura a l'1,6% de la població, fet que contrasta amb
del 16% de França, el 21% de Dinamarca o el 30% d'Holanda.
Puig, per la seua banda, ha subratllat que "som un dels països del món amb més cases buides, i alhora molts ciutadans no disposen d'habitatge". "Per això hem d'anar a solucions estructurals, com les que ara es plantegen; aquest pla és una resposta potent a l'emergència, donarà un respir a milers de famílies i reactivarà l'ocupació, amb un impacte econòmic esperat pròxim als 880 milions d'euros", ha remarcat el president.
"La imparable concentració urbana porta canvis, com l'encariment de l'habitatge i moltes dificultats per als joves. Per això hem de remodelar els barris, facilitar la reconversió de la construcció amb paràmetres més justos, més rajola sostenible, més innovació, més sostenibilitat i més cohesió territorial", ha defensat Puig.
Més llegit
-
El sol dona pas als núvols des d'este dimarts
-
Sanitat indemnitzarà amb 225.000 euros la família d'una pacient que va morir per pancreatitis després de 36 hores a Urgències
-
El centre de salut de la Coma reobri l’atenció primària amb un reforç de la seguretat
-
L'exparella d'Ábalos, sobre el pis on residia a Madrid: "Em va dir que mirara cases i que triara la que m'agradara"
-
València marca un ple tècnic d’ocupació en Setmana Santa
-
El nou estatut de l'universitari facilitarà la compatibilitat dels estudis amb l'activitat laboral
Més vist
Més escoltat
-
06.04.2026 | 90 minuts
-
06.04.2026 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | Juan Salvador Gayà: la cuina valenciana tradicional i la gastronomia de Pasqua
-
07.04.2026 | Les notícies del migdia
-
07.04.2026 | Les notícies del matí
-
06.04.2026 | L'hora de la cultura | El vestuari com a element clau del llenguatge cinematogràfic i "El Pretext"
-
07.04.2026 | La vesprada d'À Punt | Tercera Part