La Generalitat afronta els pressupostos sense saber de quants fons europeus disposarà
Soler considera que hi pot haver recuperació econòmica en 2021, però sense arribar als nivells anteriors a la pandèmia.
L'inici de la temporada política comporta l'elaboració dels pressupostos de 2021, uns comptes marcats per l'impacte de la Covid-19 que, enguany, són de més de 16.000 milions d'euros.
La crisi sanitària que ha causat la pandèmia dificulta encara més una de les tasques més complexes dels governs, ja que no es tracta només de quadrar els comptes, sinó que cal consensuar-los en l'àmbit polític i social.
El Conseller d'Hisenda, Vicent Soler, vol lligar els pressupostos de la Generalitat als tres grans acords de reconstrucció consensuats pel Botànic amb els partits polítics, els agents socials i els agents de l'àmbit institucional, però ja ha anunciat que, tot i que "l'any que ve hi podrà haver recuperació", no serà tan marcada com per a arribar als nivells anteriors als de la crisi sanitària.
Per a aconseguir-ho, Soler aposta per la unitat i recalca que ara toca "apretar i cedir" per a arribar a un acord que permeta mantindre els drets socials de les valencianes i els valencians, tot i que anuncia que no serà fàcil perquè han d'estar enllestits per al 31 d'octubre, i encara no se sap de quins fons europeus disposarà la Comunitat Valenciana, cosa que obligarà a jugar amb el dèficit, un concepte que "no agrada gens" al titular d'Hisenda.
A propòsit dels pressupostos, aquest dissabte Podem va anunciar que proposarà al PSPV i a Compromís una reunió per a "començar a teixir uns pressupostos socials" acordats pels partits del Consell en aplicació dels acords del Botànic, i negociats amb els partits de l'oposició.
Més llegit
-
Educació publica el calendari d'admissió i matriculació per al curs 2026-2027
-
L'OTAN condemna "els atacs de l'Iran contra Turquia" després d'interceptar un míssil en l'espai aeri
-
Trump anuncia que tallarà tot el comerç amb Espanya perquè "és un soci terrible"
-
Pérez Llorca suma a la baixada d'impostos a la Comunitat Valenciana les noves deduccions a la música, pioneres a Espanya
-
Mascletà en directe del dimecres 4 de març de les Falles 2026 de València
-
Omplir el depòsit este dimecres resulta fins a 10 euros més car que ahir per la guerra al Pròxim Orient
Més vist
Més escoltat
-
03.03.2026 | "Psicologia", amb Lorena Gascón | Cinema i trastorns mentals: entre realitat i ficció
-
03.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
-
03.03.2026 | Cadena de valor | Els efectes econòmics del conflicte a l’Iran arriben a la Comunitat Valenciana
-
04.03.2026 | Les notícies del migdia
-
04.03.2026 | Amunt i avall | Segona Part
-
04.03.2026 | 90 minuts