La Fiscalia demana al Tribunal Suprem retirar l'orde d'arrest a Puigdemont
La defensa de l'expresident català ha assenyalat que "una lectura desapassionada" de la llei d'amnistia permet l'aplicació a la malversació
La Fiscalia ha demanat este dimecres al Tribunal Suprem que alce l'orde d'arrest contra l'expresident català Carles Puigdemont i declare amnistiats tots els delictes que s'atribueixen a ell i a la resta de líders independentistes implicats en el procés.
En els informes, el ministeri públic sol·licita formalment a l'alt tribunal que aplique la llei d'amnistia íntegrament a l'exvicepresident Oriol Junqueras i la resta de condemnats, així com a aquells que van fugir, inclòs Puigdemont, dos dels seus exconsellers (Toni Comín i Lluís Puig) o la dirigent d'ERC Marta Rovira, als quals reclama que se'ls retiren les ordes de detenció.
La defensa de l'expresident català ha assenyalat al Tribunal Suprem que "una lectura desapassionada" de la llei d'amnistia "permet manifestament la seua aplicació als fets (...) qualificats de delicte de malversació de cabals públics" en l'acte pel qual el Suprem el va processar per la participació en el 'procés'.
Així ho explica l'advocat Gonzalo Boye en un escrit, en el qual sol·licita a més "l'alçament de les mesures cautelars" que l'afecten, referint-se específicament a l'orde de crida i cerca i ingrés a la presó que pesa sobre ell i que va ser acordat mitjançant acte del 12 de gener del 2023.
Més llegit
-
La consellera d'Educació denuncia que els sindicats "volen derogar la llei de Lliberat Educativa aprovada a les Corts"
-
La Policia Nacional obri un expedient disciplinari a l'agent que va agredir una docent
-
Denuncien una agressió policial a una manifestant durant la protesta per l'educació pública davant de Conselleria
-
Educació denuncia "falsedats" dels sindicats i els representants majoritaris demanen un únic document marc per a negociar
-
Mor un copilot i el pilot queda ferit molt greu al Ral·li de la Ceràmica a Castelló
-
Conselleria alça la sessió amb el desacord dels sindicats en la negociació: “S’ha de reobrir el tema de les retribucions salarials”