La fiscalia demana arxivar la causa contra Montón pel seu màster
El ministeri públic no veu indicis de delicte en l'obtenció del màster en Estudis Interdisciplinaris de Gènere.
La Fiscalia de Madrid ha sol·licitat a la jutgessa d'instrucció número 51 de Madrid, Carmen Rodríguez Medel, que no investigue l'exministra de Sanitat, Carmen Montón, per presumptes delictes de suborn impropi i prevaricació en relació al màster que va realitzar en la Universitat Rey Juan Carlos de Madrid (URJC).
Al setembre, la magistrada va incoar diligències prèvies arran d'una denúncia anònima i va demanar a la universitat documentació sobre els estudis de postgrau de l'exministra socialista. Després de l'obertura de diligències, va donar trasllat a la fiscalia perquè es pronunciara sobre aquest tema.
Ara, el fiscal entén que Montón no ha de declarar com a investigada perquè no veu indicis de delicte en l'obtenció del màster en Estudis Interdisciplinaris de Gènere. La jutgessa ja ha donat trasllat a les parts perquè es pronuncien sobre aquesta petició.
Després d'esclatar el cas, Carmen Montón va presentar la seua dimissió com a ministra de Sanitat en el govern de Pedro Sánchez, i va defensar la seua "honestedat" en assegurar que no havia comés cap irregularitat.
Més llegit
-
Així és el calendari laboral del 2027: tres festius cauen en dissabte i Sant Joan torna a ser laborable
-
Quatre artistes abandonen la Secció Especial i el gremi alerta de la falta de rendibilitat del sector
-
Un home mata la filla de tres anys a Torrevieja i després se suïcida
-
Un xiquet patix amputacions de quatre falanges per un petard de la Cremà d'una falla a Torrent
-
El mapa de les gasolineres valencianes: preus disparats i més de 25 € de diferència per omplir el dipòsit
-
Una manifestació unitària crida "no a la guerra" a València