ERC anuncia un acord amb el govern espanyol per a condonar 17.104 milions del deute de Catalunya
El pacte arriba dos dies abans de la reunió del Consell de Política Fiscal i Financera, on les autonomies abordaran el sistema de finançament
El president d'ERC, Oriol Junqueras, ha anunciat este dilluns un acord amb el govern espanyol per a la condonació d'un 22% del deute de la Generalitat amb el Fons de Liquiditat Autonòmica (FLA). El dirigent republicà ha assegurat que es tracta d'una condonació de 17.104 milions d'euros d'un deute “injust, que no hauria d'haver existit”. "És una quantitat equivalent a tot el que el govern de Catalunya es gasta anualment o inverteix anualment en salut, educació, universitats i investigació", ha subratllat.
Així ho ha indicat en una roda de premsa a la seu del partit, dos dies abans de la reunió del Consell de Política Fiscal i Financera (CPFF), on les autonomies abordaran esta qüestió, que va ser un dels acords subscrits entre ERC i el PSOE en el marc de la investidura de Pedro Sánchez. "És fàcil constatar que hem anat més enllà de l'inicialment previst", ha reivindicat Junqueras, ja que el pacte entre republicans i socialistes preveia la quita del 20% del deute amb el FLA, enfront del 22% final.
El president d'ERC ha subratllat que l'import de 17.104 milions equival al total de les inversions que la Generalitat de Catalunya preveu escometre en els pròxims quatre anys, i que suposa també un 19,9% del deute global de l'administració catalana i uns 2.300 euros per cada català.
Més llegit
-
L'avi dels menors desapareguts a Indonèsia: "La probabilitat de trobar-los vius és poca"
-
La família de les víctimes del naufragi a Indonèsia demana prudència i evitar especulacions
-
L'Ajuntament de València suspén Expojove i totes les activitats municipals a l'aire lliure este diumenge
-
Compte arrere per a adquirir la balisa V-16, obligatòria a partir del 2026
-
Quatre valencians desapareguts en naufragar una embarcació turística a Indonèsia
-
L’últim cap de setmana de l’any estarà marcat per la pluja i l’oratge inestable