Directes
Ara en la televisió
A LA SACA
Pròximes emissions
22:45
VALENCIANS AL MÓN
23:00
90 MINUTS
Notícies

La Diputació Permanent debatrà el 16 d'octubre si convalida o deroga els reials decrets llei de mesures per la dana

L'òrgan temporal del Congrés encara no té data per a decidir sobre els nous decrets de vivenda

Efectes de la dana del 2024 al barri de la Torre, a València / Rober Solsona

La Diputació Permanent del Congrés debatrà el divendres 16 d'octubre la convalidació o derogació dels reials decrets llei sobre les mesures per la dana i les ajudes als sectors afectats per l'increment dels costos dels combustibles i l'energia, segons fonts del Parlament espanyol.

Este òrgan temporal del Congrés, on el vot de Junts no és decisiu, encara no té data per a decidir sobre els nous decrets de vivenda. El PNB ja ha anunciat que donarà suport al primer decret. També debatrà el decret aprovat pel Consell de Ministres per a fer front a les conseqüències econòmiques de la crisi del Pròxim Orient.

Serà la primera reunió de la Diputació Permanent després de la dissolució de les Corts, moment a partir del qual este òrgan del Congrés és l'encarregat d'assumir les funcions de la Cambra.

El primer dels decrets que se sotmetrà a votació serà l'aprovat el passat 29 de setembre i que permet condonar als afectats per la dana d'octubre del 2024 les quantitats que hagueren rebut com a bestreta, sempre que la seua renda i patrimoni no excedisquen d'uns límits determinats.

El segon dels textos a convalidar, aprovat pel Consell de Ministres en la mateixa data, és el tercer paquet de mesures per a afrontar les conseqüències econòmiques del conflicte al Pròxim Orient, que inclou una limitació a la pujada de la tarifa regulada del gas i l'extensió dels descomptes als carburants fins a final d'any.

A més de vetlar pels poders de la Cambra, en els casos de dissolució de les Corts a la Diputació Permanent li correspon assumir totes les facultats que en relació amb els decrets llei atribuïx al Congrés l'article 86 de la Constitució.

És a dir, és este òrgan el que ha de sotmetre a debat i votació els decrets llei en el termini dels trenta dies següents a la seua promulgació.

També et pot interessar