Dimiteix el president de la Diputació de Lleida per a “preservar l’honorabilitat”
La institució assegura que “no és una persona imputada”, a l'espera que declare davant el jutge.
El president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, ha decidit “fer un pas al costat” per a “preservar l’honorabilitat” de la institució, una setmana després de la seua detenció per un possible delicte de corrupció.
Reñé ha decidit dimitir després de reunir-se amb la direcció nacional del PDeCAT. Malgrat aquesta decisió, des de la Diputació de Lleida asseguren que “no és una persona imputada”, a l'espera que declare davant el jutge.
El president va ser posat en llibertat el passat 2 d'octubre i va negar haver rebut comissions o haver actuat “en benefici de ningú” i va atribuir la seua detenció pels Mossos d'Esquadra a un “interés” a desacreditar la seua “honorabilitat”.
En un primer moment, va dir que no es plantejava dimitir, però una setmana després considera que hi ha “falta de confiança” cap a ell.
Els Mossos d'Esquadra van detindre 25 persones més a banda de Reñé, entre les quals es trobaven alts càrrecs de la corporació provincial i empresaris, en una operació contra una trama de presumpte pagament de comissions a CDC a canvi de l'adjudicació d'obra pública.
Més llegit
-
Vota per la millor Falla infantil d’À Punt – Falles 2026
-
El mapa de les gasolineres valencianes: preus disparats i més de 30 € de diferència per omplir el dipòsit
-
Espartero - Ramón y Cajal guanya el ninot indultat infantil de les Falles 2026
-
MAPA | On i quan fan festa i revetles per Falles?
-
Jove cantant de Cullera reinventa el clàssic "Xiqueta meua" en una cançó tecno d'empoderament femení
-
Dos detinguts per agredir un professor i arrancar-li part d'una orella en un institut d’Alcoi