Detenen l'exmilitant del PSOE Leire Díez i l'expresident de SEPI Vicente Fernández
Un jutjat madrileny investiga l'exsocialista per suborn i tràfic d'influències per presumptes maniobres contra la Fiscalia o alts càrrecs de la Guàrdia Civil
La Guàrdia Civil ha detingut este dimecres a Madrid l'exmilitant del PSOE Leire Díez i l'expresident de la Societat Espanyola de Participacions Industrials (SEPI) Vicente Fernández, segons han indicat a EFE fonts pròximes a la investigació, que al·ludixen a contractes públics sota sospita.
Tots dos han sigut detinguts per la Unitat Central Operativa (UCO) de la Benemèrita, per una causa que se seguix en el jutjat central d'instrucció número 6 de l'Audiència Nacional, en coordinació amb la Fiscalia Anticorrupció, i en la qual les diligències estan sota secret sumarial. Els arrestats estan en la comandància de la Guàrdia Civil a Tres Cantos (Madrid), en el marc d'una operació que continua oberta.
Un jutjat madrileny investiga Díez per suborn i tràfic d'influències per presumptes maniobres contra la Fiscalia o alts càrrecs de la Guàrdia Civil amb els quals, segons el magistrat, pretenia malbaratar investigacions judicials. El titular del jutjat, Arturo Zamarriego, investiga l'exmilitant i l'empresari Javier Pérez Dolset per les reunions que van mantindre en la recerca d'informació compromesa i també per la denúncia d'intents de suborn per part de dos fiscals.
Leire Díez, extreballadora de l'empresa pública Correus, que depén de la SEPI, va emmarcar els seus moviments en una investigació periodística, però en la causa en contra seua figura la gravació d'una reunió mantinguda amb el fiscal Ignacio Stampa en la qual diu ser "mà dreta" de Santos Cerdán i "la persona que ha posat el PSOE" per a investigar possibles irregularitats.
Per la seua banda, Vicente Fernández va treballar en Servinabar, empresa investigada en el cas Koldo, després de dimitir en 2019 com a president de la SEPI en ser imputat per un suposat tripijoc en el concurs internacional que va adjudicar a l'empresa México-Minorbis l'explotació en la reserva minera d'Aznalcóllar (Sevilla). Un cas en el qual ha sigut absolt, igual que la resta dels setze acusats. Servinabar és una empresa vinculada amb l'exsecretari d'Organització del PSOE Santos Cerdán, que, segons un informe de la Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil, es quedava amb un 2% de cada adjudicació que aconseguia Acciona, una empresa que té diversos exdirectius investigats per la presumpta relació amb una trama que suposadament obtenia contractes per mitjà de la "indeguda influència" de l'exdirigent socialista.
Més llegit
-
La Comunitat Valenciana suma 1.788 desocupats al gener, però manté l'atur per davall dels 300.000
-
La Generalitat obri expedient a un funcionari per un visat d'adjudicació de vivendes de protecció oficial a Alacant
-
El jutjat de la dana reclama a Emergències que concrete les àrees de l'Horta Sud i les pedanies de València a les quals va enviar el segon ES-Alert
-
Ja no es poden dur ulleres ni sabatilles en el pregó de la Magdalena
-
Comencen les obres del primer centre de dades de València, que crearà 100 llocs de treball directes i uns 500 indirectes
-
Feijóo, sobre la vesprada de la dana: "Cap administració pública va estar a l'altura; cadascuna amb les seues responsabilitats"
Més vist
Més escoltat
-
03.02.2026 | Les notícies del migdia
-
02.02.2026 | Carlos Escolano presenta 'A salto de mata', una pel·lícula inspirada en el llibre homònim del poeta José Luis Zerón
-
03.02.2026 | 90 minuts
-
03.02.2026 | Amunt i avall | Primera Part
-
03.02.2026 | Les notícies del matí
-
02.02.2026 | Les notícies del migdia