La defensa de Zaplana sol·licita, per cinquena vegada, la seua llibertat
Al·leguen que el risc de fugida és “inexistent” per l'estat de salut de l'expresident.
La defensa de l’expresident de la Generalitat i exministre, Eduardo Zaplana, ha tornat a sol·licitar que el posen en llibertat al·legant que el risc de fugida és “inexistent” atés el seu “estat de salut”. Zaplana pateix una leucèmia des del 2015, any en què es va sotmetre a un trasplantament de medul·la.
Aquesta és la cinquena sol·licitud que fa la defensa al jutjat d'instrucció número 8 de València. Les altres quatre les ha denegades la titular del jutjat, que encara no s'ha pronunciat sobre aquesta última.
Des de l’arrest, la defensa de Zaplana ha presentat cinc recursos per a demanar la seua posada en llibertat o l'arrest domiciliari, al·legant un “deteriorament acusat” de l'estat de salut de l'exministre.
La defensa argumenta que la llei no permet mantindre a la presó l'investigat per més de sis mesos fonamentant-ho en risc de destrucció de proves. A més, el risc de fugida, únic fonament possible de la presó preventiva, “és inexistent atés el seu estat de salut”. Un estat, que l'obliga, segons els experts que han emés informes, a estar subjecte a tractaments en el mateix hospital on el van trasplantar" .
Un altre dels arguments és que en la llei preveu l'arrest domiciliari per als supòsits que “per raó de malaltia l'internament comporte greu perill per a la salut”.
Les fonts assenyalen que qualsevol “mínim risc” podria ser “pal·liat amb mesures alternatives a la presó, retirada de passaport o presentacions”. Afigen que existeixen sistemes de control telemàtic a la disposició dels jutges.
Un altre dels arguments és que la llei preveu l'arrest domiciliari per als supòsits que “per raó de malaltia l'internament comporte greu perill per a la salut”.
Més llegit
-
La Guàrdia Civil intercepta en l'A-7 un camió carregat de taronges amb 26 defectes tècnics greus
-
L'Eurolliga sanciona el president del Panathinaikos pels incidents al Roig Arena
-
La família de l'embarassada assassinada pel Tuvi, indignada amb el jutjat per concedir-li la llibertat
-
Vaga indefinida en Educació: la conselleria anuncia que valora una proposta amb Hisenda i els sindicats reclamen una “negociació real”
-
Tres accidents a l'A-7 intensifiquen els problemes de trànsit en l'operació eixida del pont de maig
-
Leire Arellano Ruiz, bellea del foc infantil del 2026