Davó i Lima rebutgen de moment unir-se en una candidatura conjunta
La síndica va anunciar fa uns dies que es presentava per a dirigir Podem a la Comunitat Valenciana.
La carrera per dirigir Podem continua oberta. La diputada autonòmica d'Unides Podem Pilar Lima ha tornat a oferir a la síndica del Grup Parlamentari a les Corts, Naiara Davó, unir-se en una candidatura conjunta, liderada per Lima, per a dirigir el partit en la Comunitat Valenciana, una oferta que Davó ha rebutjat.
Les dues polítiques, que han presentat la candidatura per separat, s'han reunit aquest dilluns. Davó, que al febrer va rebutjar unir-se a la candidatura de Lima, va anunciar la setmana passada la decisió de presentar-se per a dirigir Unides Podem. En una entrevista en À Punt va desitjar que finalment hi haguera una candidatura unitària.
En la candidatura de Lima han explicat que han tornat a oferir a Davó que se sume al projecte, perquè el nou escenari necessita una coralitat de lideratges que puguen assumir cada càrrec amb especial responsabilitat. La seua intenció és constituir tres espais forts que s'articulen i alhora es coordinen entre si per a reflectir la pluralitat d'aquesta formació.
Per la seua part, des de la candidatura de Davó han lamentat que Lima "haja declinat formar part d'un mandat unitari pel futur de Podem i haja emprés un camí en solitari". No obstant això, les converses continuen amb la finalitat d'aconseguir una unitat entre les dos candidatures, i també entre d'altres que pogueren sumar-se en la carrera pel lideratge de Podem.
Més llegit
-
Educació convoca els sindicats a partir de dilluns per a negociar en taules temàtiques separades amb una proposta final
-
Educació cita els sindicats diumenge per a reprendre les negociacions
-
Divendres de maig amb temperatures de mitjan juliol que situen el termòmetre en els 36 °C
-
La proposta de pressupostos de la Generalitat per al 2026 supera els 33.300 milions d’euros, un 3,1% més
-
El Consell anuncia més de 7.000 milions per a Educació en els pròxims pressupostos
-
Els examinadors de les EOI valencianes no descarten vaga durant els dies d’exàmens orals i escrits, que arranquen l'1 de juny