Directes
Ara en la televisió
ESTÀ PASSANT CV
Pròximes emissions
17:00
TOT PER L'AIRE
20:30
NTC COMARQUES
Notícies

Cuerpo anuncia un reforç amb 150 pèrits del Consorci d'Assegurances, que ja ha rebut més de 13.000 sol·licituds per la dana Adam

El Consell de Ministres aprovarà este dimarts la declaració de zona catastròfica en les poblacions afectades a la Safor i la Marina Alta

El vicepresident primer i ministre d'Economia, Carlos Cuerpo (esquerra), comprova les destrosses de la dana Adam a Oliva / Rober Solsona (Europa Press)

El Consorci de Compensació d'Assegurances ja ha rebut més de 13.000 sol·licituds de persones afectades pel temporal desencadenat per la dana Adam el passat cap de setmana. La mitat procedix d'Oliva, epicentre de la catàstrofe per ser un dels municipis més colpejats per les pluges torrencials. És l'últim balanç de situació que ha traslladat el vicepresident primer i ministre d'Economia Carlos Cuerpo, que ha visitat este dilluns diverses de les poblacions valencianes afectades. Segons ha detallat, a més, vora 6.000 estan relacionades amb vivendes o comunitats de propietaris, i altres 6.000 són sobre vehicles.

El ministre ha anunciat, a més, un reforç del personal d'este organisme empresarial públic, adscrit al Ministeri d'Economia, que actua com un suport de l'administració estatal per al sistema d'assegurances privades. En concret, Cuerpo ha dit que el consorci "redoblarà l'esforç en matèria de plantilla amb uns 150 pèrits addicionals" que contribuïran a agilitzar els tràmits per a gestionar les peticions del veïnat de la zona dana. Així, hi haurà més empleats per a accelerar la valoració dels danys i el pagament de les indemnitzacions que corresponga.

A més, Cuerpo ha confirmat que el Consell de Ministres d'este dimarts aprovarà la declaració de zona greument afectada per als municipis colpejats per la dana Adam, com ja va anticipar el president espanyol, Pedro Sánchez, la setmana passada. Esta consideració és necessària per a vehicular l'arribada de les ajudes econòmiques dels diferents ministeris, suport del govern espanyol als ajuntaments o l'adopció d'altres mesures fiscals o laborals, com exempcions o moratòries en impostos. 

Abans de desplaçar-se a Oliva, on ha comprovat de primera mà les destrosses al càmping Kiko Park i la platja feta malbé el vicepresident i ministre ha fet parada en Gandia, acompanyat per la ministra de Ciència, Diana Morant. Ací s'ha reunit amb la Federació d'Associacions d'Empresaris de la comarca de la Safor. Segons ha explicat als mitjans, li han traslladat les demandes a curt, mitjà i llarg termini en relació amb els reptes que enfrontaran de cara a la reconstrucció: "El missatge principal ha sigut la urgència, la necessitat que les ajudes arriben com més prompte millor", ha resumit Cuerpo.

També et pot interessar