El CSIF es mobilitza contra l'exigència del C1 d'anglés i per a reclamar el pagament dels retards
El sindicat vol que es mantinga el nivell B2 com a requisit i reclama més formació i especialistes de suport en anglés.
La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) es concentra aquest dijous, a partir de les 13:00 h, davant les seus de la Conselleria d'Educació a València i Alacant per a reclamar el pagament dels retards en complements del personal docent i de les despeses de manteniment dels centres educatius, i reivindicar també la paralització de l'exigència del nivell C1 en anglés.
Des del sindicat ha impulsat una campanya informativa en els centres i de mobilitzacions per a exigir a la Conselleria d'Educació que mantinga el nivell B2 com a requisit per al plurilingüisme en anglés i reclama més formació i especialistes de suport en aquesta llengua.
CSIF, que reivindica que el nivell màxim exigible d'anglés al personal docent siga B2, reclama a més un pla específic de formació en aquesta llengua que es desenvolupe en horari lectiu i que incloga, almenys, el permís d'un curs escolar, retribuït amb la totalitat del salari, per a formació en idiomes.
Impagaments a personal docent i als centres educatius
CSIF ha explicat que la llista d'"impagaments" comença "pels diners remesos als centres educatius per a les seues despeses ordinàries de manteniment". En aquest cas, segons ha denunciat , "el retard en aquests abonaments s'allarga ja entre sis i huit mesos i arriba a quantitats de 55.000 euros, la qual cosa condiciona les activitats i el funcionament dels centres".
De la mateixa manera, segons CSIF, "afecten membres de tribunals d'oposicions i fins i tot mestres destinats en IES o en formació permanent d'adults, el complement dels quals es va aprovar fa un any i encara no s'ha fet efectiu".
Més llegit
-
Empresaris vinculats a Aldama neguen haver intervingut en el pagament de comissions per les mascaretes del cas Koldo
-
La princesa Astrid de Noruega mor als 94 anys, dos dies després d'assistir al funeral del germà, el rei Harald V
-
‘Sopa de letras’, el nou concurs de les vesprades d’À Punt
-
Nervis i molta il·lusió en les primeres oposicions a mestre que se celebren al setembre
-
Paiporta enderroca el centenari pont Vell, que va sobreviure a la dana
-
La jutgessa de la dana torna a rebutjar reclamar les comunicacions a Bernabé i acusa Pradas de "clara elusió de responsabilitats"
Més vist
-
Terra de festes | Massalavés, Alcalà de Xivert i Benifato
-
Entre els nostres | Kevin i Paci
-
11.09.2026 | Entrada de Bous i Cavalls de Segorbe
-
11.09.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
11.09.2026 | Informatiu migdia
-
11.09.2026 | Imposició de bandes a la reina infantil de les festes de Castelló de la Plana i la seua cort