Les Corts aproven la modificació de la Llei d’ordenació del territori, urbanisme i paisatge
Així, els propietaris d’habitatges disseminats construïts abans de 2015 podran legalitzar-ne la situació.
Aquest dimecres es reuneix el primer ple de les Corts d’enguany, en el qual es debatrà i s’aprovarà la modificació de la LOTUP, la Llei d’ordenació del territori i urbanisme i paisatge.
Entre altres qüestions, la normativa ofereix als propietaris d’habitatges disseminats construïts abans de 2015 i que es troben en situació “alegal”, que es calcula que en són uns 400.000 a la Comunitat Valenciana, la possibilitat de legalitzar-ne la situació.
L’objectiu d’aquesta norma és aconseguir una ordenació del territori “sostenible” i la recuperació de la seua funció pública, així com rehabilitar i regenerar els espais degradats de les ciutats i desenvolupar un urbanisme “més amable”.
Es consideren habitatges disseminats aquelles edificacions i vivendes d’una entitat singular de població que no poden incloure’s en el concepte de nucli urbà.
Més llegit
-
Vox pacta amb el PP no presentar-se al Senat a València i Castelló i només un candidat per Alacant
-
El ‘bypass’ de València suma més de deu quilòmetres de retenció per un xoc de tres turismes a Loriguilla
-
Senat de Progrés: el PSPV, Compromís i Esquerra Unida formalitzen la candidatura conjunta a la cambra alta
-
Quatre detinguts a Alacant després d'un atac amb arma de foc que s'investiga com a delicte d'odi
-
Més de 200 finques sense ascensor dos anys després de la barrancada: "És molt pesat per la fatiga i pel record"
-
Susana Camarero encapçalarà la llista del PP al Senat per València i continuarà com a vicepresidenta primera al Consell