El Constitucional anul·la parcialment la reprovació del rei al Parlament de Catalunya
El Tribunal de Garanties considera inconstitucional la resolució que va aprovar la cambra catalana.
El ple del Tribunal Constitucional ha anul·lat per unanimitat part de la reprovació del rei en el Parlament de Catalunya, que va titlar la monarquia d'institució "caduca i antidemocràtica".
El Tribunal de Garanties considera inconstitucional la resolució que el Parlament de Catalunya va aprovar el passat 11 d'octubre. La cambra advocava per l'abolició de la monarquia i es va presentar com la resposta davant de la declaració del rei del 3 d'octubre de 2017.
La resolució, que presentà Catalunya en Comú-Podem i quedà aprovada amb el suport de Junts per Catalunya i ERC, va condemnar la presa de posició del rei en el "conflicte català", així com el que va considerar "justificació de la violència" policial l’1-O.
Més llegit
-
Emergències demana que s’extremen al màxim les precaucions pel temporal de vent a la Comunitat Valenciana
-
L'artista faller Chuky es retira: "Per motius emocionals, laborals i econòmics necessite parar"
-
El temporal de vent deixa ratxes de fins a 143 km/h a Castelló i obliga a fer desenes d’actuacions
-
Mónica Oltra anuncia que es presentarà a l’alcaldia de València: "És moment de trencar amb la foscor, accepte el repte"
-
Una sentència obliga València a buscar recintes alternatius per als grans festivals de la Ciutat de les Arts i les Ciències
-
Una cadena humana a Russafa reclama frenar els apartaments turístics i protegir el barri